Matěj Smrž na Hockenheimringu pátý

Matěj Smrž na Hockenheimringu pátý

Neděle 21. 9. 2014 Matěj po druhém závodě: "V druhé jízdě jsem dobře odstartoval a byl jsem třetí. Lanzi a Neukirchner mě ale sevřeli a musel js

Hanika zvítězil v závodě IDM na Sachsenringu
Dvě druhá místa Matěje Smrže na Red Bull Ringu
Hanika vítězí na Sachsenringu i ve druhém závodě

Neděle 21. 9. 2014

Matěj po druhém závodě:

“V druhé jízdě jsem dobře odstartoval a byl jsem třetí. Lanzi a Neukirchner mě ale sevřeli a musel jsem ubrat a tím jsem přišel o tři místa. Do mého pádu jsem jezdil bezpečně šestý za Mackelsem a měl jsem už veliký náskok na Camiera. Stačilo jen dokončit a byl bych opět nejrychleší jezdec Dunlop. To ale nejsem já, neumím vědomě ubrat, jen abych dokočil závod. Chtěl jsem s Mackelsem bojovat, ale uklouzl mi předek při brždění. Nechci házet vinu na něco jiného, ale boj s Pirellkami byl tento rok marný. Jsem rád, že už to trápení mám za sebou a doufám, že příští rok to bude jiné. 100% musím poděkovat týmu za skvělou práci a i když to nebylo jednoduché, z motorky se za každých okolností znažili vymáčknout maximum. Tento rok je za námi a teď už je třeba myslet na rok 2015!”

Závod 2 – Druhý závod se pojede na oslizlé trati. Matěj skvěle startuje a řadí se na čtvrté místo, ale cílem prvního kola projíždí na šestém místě. Po utvoření prvotních skupin se zdá, že Matěj absolvuje boj o páté místo spolu s Mackelsem. Bohužel ve čtvrtém kole hlásí Dario Giuseppetti, že jeho kamarád Matěj Smrž padá. Matěj by měl naštěstí být v pořádku.

Matěj po prvním závodě:

“Start jsem měl dobrej a udržel jsem si 5. místo. Bohužel na první rovince přeze mne šel Mackels a Camier a tím jsem se hrozně zasekal. Asi 3 kola jsem se tahal s Camierem a ujela mi první skupina. Rychlost jsem měl potom dobrou, ale dojet je nešlo, musel bych moc riskovat a to jsem nechtěl. Uvidíme další jízdu, všechno rozhodne start!”

Závod 1 – Po dobrém startu v suchém závodě se Matěj propadá na 7. místo, ve třetím kole se posunuje na 6., těsně před Camiera a Nebela. Po pár kolech se před a za touto skupinou vytvořil odstup a vypadá to na soubouj o nejlepšího jezdce na Dunlopech. Před půlkou závodu začíná na našeho jezdce dorážet Camier, ale jezdec MotoGP chybuje a propadá se za Nebela. Matěj navíc zrychluje a postupně se od dvojice Nebel-Camier vzdaluje. V závodě už bohužel nepokračuje Michal Filla, který bohužel spadl a i když má být relativně v pořádku, tak o nic příjemného rozhodně nešlo. Mates stále drží slušné tempo a v některých kolech se přitahuje na jezdce před sebou. Na předjetí už to ale určitě nebude. Přesto se náš závodník posouvá dopředu po problémech Lanziho. V závěru závodu už má Matěj sedmisekundový náskok na Camiera a může si tedy svou pozici v pohlídat. To také dělá a cílem bezpečně projíždí na pátém místě jako nejlepší jezdec na letos problematických Dunlopech. Velmi solidní první závod v Matějově podání si vysloužil pochvalu jak od nás, tak od německého komentátora.

Warm up – Nedělní den odstartuje zahřívací trénink, který se pojede na vodě. Té se ale Matěj nebojí a hned jde na páté místo a v dalším kole se posouvá na místo čtvrté. Přestože se jihočeský závodník kolo za kolem zlepšuje, tak nakonec zůstává na čtvrté příčce. Zde se, že na vodu je Matěj připraven.

Sobota 20. 9. 2014

Matěj po sobotě:

“Dnešek začal hodně podobně jako včera, začínalo se na polomokré dráze. Přes lehký pád v první kvalifikaci, kdy jsem si hloupě najel na mokrou bílou čáru v posledním kole tréninku, jsem byl s kvalifikacemi spokojen. První jsem byl celou dobu jeden z nejrychlejších a v druhé kvaldě jsem s malým odstupem skončil na 5. místě jako nejlepší jezdec Dunlop. Do Superpole jsme změnili lehce nastavení předních vidlic, aby se mi lépe zatáčelo a při brždění jsem nejel na limitu, kde už motorka přestává pérovat a vše se přenáší do přední pneumatiky. S touto změnou jsem byl spokojený a i když se mi Superpole uplně nevydařilo, opět jsem si udržel pozici nejlepšího jezdce Dunlop a skončil 5. Zítra pokud se mi podaří starty a první kola, jsem schopen bojovat o bednu. Nebude to nic lehkýho, ale dám do toho všechno. Přeju si skončit sezónu pódiem. Uvidíme zítra!”

Superpole – V Superpole mají letos jezdci Dunlopu opravdovou nevýhodu. Matěj se však nevzdává a tahá. V půlce tréninku je odměněn čtvrtým místem, ale v zápětí ho přeskakuje Lorenzo Lanzi. Náš závodník tedy zítra odstartuje do závodů z patého místa, címž završil dnešní poctivou práci.

QP2 – Ve druhé kvalifikaci samozřejmě chvilku trvá, než se všichni jezdci dostanou do tempa. Netrvá to však dlouho a Max Neukirchner zajíždí dnešní nejrychlejší čas. Matěj stále drží třetí příčku. Po zastávce v boxech se potom náš závodník přibližuje svému maximu z dopolední kvalifikace a je tou dobou na čtvrté příčce. Nakonec jihočeský závodník obsazuje pátou příčku, která mu s přehledem zajišťuje účast v Superpole.

QP1 – Kvalifikace pro finálový závod letošní sezony IDM se postupně rozjíždí a Matěj na trať vyráží ve druhém sledu jezdců, kde si hledá volné místo na trati. Hned po prvním průjezdu vidíme startovní číslo 25 na třetí pozici, ale pořadí se začíná rychle měnit. Matěj ale stabilně zrychluje a díky tomu stále drží první trojku. Čtvrt hodiny před koncem míří modrá Yamaha ke svým mechanikům a pořadí tou dobou vypadá takto: Neukirchner, Reiterberger, Lanzi, Smrž. Po krátké zastávce zahájí Mates boj o další pozice z konce top5, protože mezitím zrychlil i Fores. Jihočeský pilot okamžitě zrychluje a zajíždí přesně 1:28.000, což na postup dopředu sice nestačí, ale odstup od Panigalek a Reiterbergera je minimální. Na šestého Camiera má pak Matěj půlsekundový náskok. Přichází ještě jedna zastávka v boxech. Na dráhu se Mates dostává jen na posledních pár minut a zajíždí skvělý čas 1:27.280. Díky tomuto času jde novopečený dvojnásobný táta do průběžného vedení a ve finále se řadí na druhé místo jen pět setin od Lanziho! V úplném závěru náš jezdec bohužel padá, ale naštěstí by snad měl být v pořádku. Skvělá práce!

Pátek 19. 9. 2014

Mates po pátku:

“Pátek na Hockenheimringu nezačal nejlíp, ale nakonec jsem spokojenej. Přes noc pršelo a první trénink se začínal na osychající trati. Konec první jízdy už byl skoro suchý a na zbytek dne bylo opravdu hezky a konečně po delší době jsem se mohl svézt na suché trati a užít si to. Po Lausitzu jsem to opravdu potřeboval, abych zase dostal zpět důvěru v motorku a sám sebe. Abych to neměl moc jednoduchý, objevil se problém s přední brzdou, po dvou rychlých kolech se mi propadla brzdová páka na řídítko. Za celý den se nám to nepodařilo vyřešit a to jsme vyměnili všechny možné díly. Snad něco tým na zítřek vymyslí, protože jinak rychlost máme a i přes málo kol jedu srovnatelně se špičkou a jsem nejrychlejší na Dunlopech. Oproti první čtyřce na Pirelli jsem jako jediný nevyzkoušel kvalifikační pneumatiku, i proto odstup není vůbec špatný. Už se těším na zítra.”

FP3 – Třetí volný trénink rozjíždí jihočeský jezdec velmi slibně a po čtyřech kolech drží v poli rozšířeném o několik hostů (Leon Camier, nebo náš Michal Filla ve štocích) skvělou třetí příčku. Následuje zastávka v boxech. Na konci ještě Matěj zrychlil a obsadil 5. místo.

FP2 – Odpolední trénink Matěj završil na desátém místě.

FP1 – V prvním tréninku náš jezdec obkroužil jen pět kol a obsadil sedmé místo.

PR FoS

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0