TC3 Series představilo první týmy, vozy a předpisy

TC3 Series představilo první týmy, vozy a předpisy

Nový šampionát cestovních vozu TC3 International Series představil první vozy, týmy, počet závodních víkendů a předpisy. Organizátoři potvrdili, že ka

Focus týmu Onyx bude mít o víkendu druhý pokus v TCR
Bývalý tým Formule 1 Onyx Racing míří do FIA WTCC
Onyx zastavil svůj projekt pro WTCC kvůli Fordu, který neměl zájem program podpořit

Nový šampionát cestovních vozu TC3 International Series představil první vozy, týmy, počet závodních víkendů a předpisy. Organizátoři potvrdili, že kalendář, který by měl být představen později tento měsíc počítá s 12 závodními víkendy. 5 závodů by se mělo odjet v Evropě, 4 závody v Asii a 3 v Americe. Šampionát by mohl být zahájen v Malajsii při víkendu Formule 1.

První tým, který potvrdil svůj vstup do TC3 International Series je italská skvadra Target Competition. Ta nasadí v premiérové sezoně TC3 vozy Seat Leon, se kterými jezdí pohárové závody španělské automobilky.

“Když jsem poprvé slyšel o TC3 Series, pomyslel jsem si, že je to velmi dobrá příležitost závodit na vyšším levelu s nepříliš vysokým rozpočtem. Do sezony 2015 nasadíme 2 nebo 3 Seaty Leon z Eurocupu,” potvrdil manažer týmu Markus Gummerer.

Britský tým Onyx Engineering také potvrdil, že vyvíjí zbrusu nový Ford Focus poté, co zkrachovaly jejich plány na vstup do WTCC s Fiestou kategorie TC1. Ve vývoji by měli být údajně další dva vozy, s tím, že za jedním z nich by měl stát jeden z týmu ze světového šampionátu FIA WTCC.

Na oficiálních stránkách šampionátu se také objevil seznam povolených vozů. Na tratích bychom mohli vídat Seat Leon, Ford Focus, Hyundai Veloster, Renault Mégane, Mercedes CLA, Opel Astra, Alfa Romeo Gulietta, Volkswagen Golf, Nissan Pulsar, Audi S3 a další.

Během závodního víkendu by pak měli být odjety dvě závodní jízdy s pevným startem a s minimální délkou 60 km. Kvalifikace pak počítá s pravidly, které známe z WTCC z předchozí sezony. Tedy dvě části kvalifikace, přičemž v první, dvacetiminutové části budou na trati všechny vozy a ve druhé desetiminutové se představí 10 nejrychlejších. V druhém závodě se pak první desítka nejrychlejší na startu obrátí.

Vítěz závodu dostane pro příští závodní víkend 30 kg balast, druhý 20 kg a třetí 10 kg. Bodovací systém odpovídá systému FIA s 25 body pro prvního a 1 bodem pro desátého v každém závodě.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0