Voda, voda a zase voda

Voda, voda a zase voda

Sobota 21:40 V prvním závodě zvítězil Marek Fried před Petrem Mandelíkem V prvním sobotním závodě, kterým byl ESET SPRINT -2.000, zvítězil jezde

ESET V4 Cup na Red Bull Ringu
Skvěle rozjetý závod RACING ADS Teamu zastavila závada
Nedělní dopoledne v Mostě patřilo cestovním vozům

Sobota 21:40

V prvním závodě zvítězil Marek Fried před Petrem Mandelíkem

V prvním sobotním závodě, kterým byl ESET SPRINT -2.000, zvítězil jezdec týmu KT Motorsport Marek Fried, před svým týmovým kolegou Petrem Mandelíkem. Bronz po skvělé jízdě bral nováček v šampionátu, maďarský závodník Gábor Tim s Renaultem Clio.

Krátce před začátkem tohoto závodu se nad okruhem prohnala deštivá mračna, kvůli kterým byl tento závod vyhlášen jako mokrý. To v úvodu závodu nejvíce sedělo Františku Doškovi, který se svým Peugeotem 208 GTi nezasáhnul do včerejší kvalifikace a tak startoval až z konce roštu. Nicméně již po dvou kolech byl jeho Peugeot na hranici první desítky a zajížděné časy nasvědčovaly, že posun do T0P 5 je velice reálný. Tomuto snažení však vystavila stopku ve druhém kole předposlední zatáčka, po které se modrobílý Peugeot ocitnul zahrabán hluboko v kačírku.

Maďar Gábor Tim se mimo celkového třetího místa radoval také z vítězství v kategorii ESET TWC, kde zvítězil před Stephanem Peyerem a Sebastianem Kolakowskim.

 

Velký Sprint pro Miroslava Konopku

Druhým závodem sobotního dne byl ESET SPRINT, na jehož startovním roštu se představilo 25 vozů. Největší drama tohoto závodu se odehrávalo na samotném čele, kde bojoval držitel pole position Robert Šenkýř s BMW Alpina slovenského týmu Racing Trevor s dalším zkušeným matadorem Miroslavem Konopkou. Konopka, který se i v Brně představil s legendárním vozem Saleen v barvách týmu ARC Bratislava, se krátce po startu dostal do čela závodu a až na druhé kolo, kdy si zpět své vedení vzal Robert Šenkýř, strávil celý čas na čele celého pole.

Z Bronzu se radoval další slovenský jezdec Lubomír Jakubík, který s Ferrari 458 Challenge v barvách týmu RPD Racing ovládnul také hodnocení kategorie ESET GTC.

Třídu ESET SPRINT -3.500 ovládli jezdci týmu DUCK Racing Petr Kačírek a Daniel Skalický, které na pódiu doprovodil Tomáš Erdelyi z týmu Šenkýř Motorsport.

 

Vítězné tažení Christofa von Grünigena pokračuje i v Brně

Ve svém vítězném tažení pokračuje Christofer von Grünigen i při posledním závodním víkendu. Po té co v pátek ovládnul kvalifikaci, tak s přehledem vyhrál i v dnešním závodě.

Bylo to již letošní jedenácté vítězství tohoto brněnského jezdce a bez nadsázky lze toto vítězství označit za nejtěžší. Von Grünigen se krátce po startu závodu propadnul až na šesté místo, ze kterého se mu podařilo v průběhu tří kol probojovat zpět na první pozici.

Po zbytek závodu však měl za svými zády polského jezdce Jakuba Smiechowskeho (Inter Europol Competition), který na něj v cíli ztrácel 1,561s.

Body za třetí místo si připsal Florian Schnitzenbaumer (Franz Woss Racing) a čtvrté místo obsadil Rakušan Wolfgang Jaksch (China BRT).

Další tři pozice obsadili jezdci s dvoulitrovými formulemi Renault Josef Záruba, David Freiburghaus a Max Biedermann.

Vítězem kategorie ESET L21 FORMULA JUNIOR se stal jezdec týmu Chabr Motorsport Tomáš Chabr.

 

 

Poslední vytrvalostní závod sezóny vyhrála posádka týmu RPD Racing Lubomír Jakub a Michael Vorba

Program sobotního dne na Masarykově okruhu obstarala na postupně osychající trati závěrečná dvouhodinovka letošní sezóny. V té zvítězila posádka slovenského týmu RPD Racing Lubomír Jakubík s Michaelem Vorbou (Ferrari 458 Challenge), kteří zvítězili před jezdci týmu Racing Trevor Attilou Bártou a Jakubem Kubasem (BMW Alpina B6) a rodinným tandemem Miroslavem a Matěm Konopkou (Porsche/ARC Bratislava).

Československá posádka Attila Bárta a Jakub Kubas si mimo bodů a pohárů za druhé místo připsala také autorství nejrychlejšího závodního kola, které mělo hodnotu 2:06.481

Třídu ESET ENDURANCE -3.500 ovládla dvojice brněnského týmu Racing ADS Miroslav Valášek a Miro Horňák (Ginetta G50) s nimiž na pódium vystoupili jezdci týmů Duck Racing (Petr Kačírek, Daniel Skalický) a K&K Racing Válek Autosport (Marcel Kusín, Petr Válek).

 

Vítězové dalších kategorií:
ESET ENDURANCE GT3 – Attila Bárta / Jakub Kubas
ESET ENDURANCE GTC – Lubomír Jakubík / Michael Vorba
ESET ENDURANCE -2.000 – Petr Mandelík / Petr Levíček
ESET ENDURANCE TWC – Alf Ahrens / Manuel Rubow

 

Slova jezdců:

Stephan Peyer, P2 ESET TWC: “Byl to bláznivý, ale skvělý závod. Vůbec nic jsem neviděl, ale o to více mne těší dobrý výsledek.”

Tomasz Rzepecki, DNF: „Škoda toho závodu. V úvodu to šlo dobře, pak jsem ale dostal ránu a bylo hotovo.“

Miroslav Konopka, P1 ESET SPRINT: „Byl to velký boj. Vody bylo hrozně moc a chvílemi jsem toho moc neviděl. Robert hodně tlačil a dalo mi dost práce udržet ho za svými zády. Až jsem se divil, na jaké časy jsme se při těchto podmínkách jezdili. Stejně tak jsem rád, že tento víkend ukázal, jak je to s tím mým Saleenem. O dva boxy dál stojí Saleen Richarda Kaulitze, který je stejné specifikace jako ten můj. Rozdíl je v tom, že ten jeho je o cca 7 let mladší, je plný technických vychytávek včetně řazení pádly a také v tom, že já byl s tím svým o cca dvě vteřiny rychlejší!“

David Šuster, DQ: „Dnešní závod pro mne byla jedna velká smůla. Start se mi podařil i s výsledkem, který mi zajišťoval národní pódium, jsem byl velice spokojen. Pak však přišla studená sprcha v podobě diskvalifikace za nerozsvícená světla a následné nerespektování nejprve černooranžové a následně černé vlajky. Za toto bych se chtěl omluvit. Bylo tam tolik vody, že jsem si toho ani jednou nevšimnul. Zítra snad budu mít mnohem více štěstí.“

Alf Aherns, P1 ESET ENDURANCE TWC: „První místo je skvělé, moc jsem si dnešní závod užil. Díky počasí to nebylo vůbec jednoduché, ale nakonec se to podařilo.“

Stephan Peyer, P2 ESET ENDURANCE TWC: „Byl to těžký závod. Alf předvedl perfektní výkon a jet proti němu bylo velice těžké. Začátek závodu, kdy bylo na trati dost vody, byl hodně zajímavý, ale naštěstí se nám vše podařilo ustát. Myslím, že díky dnešnímu druhému místu se nám podařilo vyhrát kategorii TWC. Zatím to ale nevím jistě, tak to nechci zakřiknout, ale pokud by tomu tak bylo, tak by to bylo skvělé.“

Přehled nejrychlejších kol:
– ESET SPRINT – 2.000 – Marek Fried – Lotus Exige – 2:25.686
– ESET SPRINT – Robert Šenkýř – BMW Alpina B6 – 2:14.896
– ESET L21 FORMULA – Christof von Grunigen – Formula Master – 2:09.939
– ESET ENDURANCE – Attila Bárta / Jakub Kubas – BMW Alpina B6 – 2:06.481

 

Výsledky sobotních závodů:

ESET SPRINT
1. Miroslav Konopka – ARC Bratislava
2. Robert Šenkýř – Racing Trevor
3. Lubomír Jakubík – RPD Racing

ESET SPRINT -3.500
1. Petr Kačírek – Duck Racing
2. Daniel Skalický – Duck Racing
3. Tomáš Erdelyi – Šenkýř Motorsport

ESET SPRINT -2.000
1. Marek Fried – KT Motorsport
2. Petr Mandelík – KT Motorsport
3. Gábor Tim– Apex Racing Team

ESET SPRINT TWC
1. Gábor Tim – Apex Racing
2. Stephan Peyer – Carpk Service
3. Sebastian Kolakowski – Bany Motorsport

ESET L21 FORMULA
1. Christof von Grünigen – Daltec Racing
2. Jakub Smiechowski – Inter Europol
3. Florian Schnitzenbaumer – Franz Wöss Racing

ESET L21 FORMULA
1. Jakub Smiechowski – Inter Europol
2. Florian Schnitzenbaumer – Franz Wöss Racing
3. Marcel Tobler – Jo Zeller Racing

ESET L21 FORMULA RENAULT 2.0
1. Josef Záruba – China BRT
2. David Freiburghaus – SBM Motorsport
3. Max Biedermann – Inter Europol

ESET L21 FORMULA JUNIOR
1. Tomáš Chabr – Chabr Motorsport

ESET ENDURANCE
1. Jakubík Lubomir/Vorba Michael – RPD Racing
2. Kubas J./Bárta Attila – Travor Racing
3. Miroslava Konopka / Maťo Konopka – ARC Bratislava

ESET ENDURANCE -3.500
1. Valášek Milan/Horňák Miro – Racing ADS Team
2. Skalický Daniel/Kačírek Petr – Duck Racing
3. Kusín Marcel/Válek Petr – K&K Racing Válek Autosport

ESET ENDURANCE -2.000
1. Mandelík Petr/Levíček Petr – KT Motorsport
2. Ahrens Alf/Rubow Manuel – Jas Motorsport
3. Peyer Stephan/Finkbohner Wani – Carpek Service

ESET ENDURANCE TWC
1. Ahrens Alf/Rubow Manuel – Jas Motorsport
2. Peyer Stephan/Finkbohner Wani – Carpek Service
3. Tomasz Trcek/Alfred Kramer Jr. – Lema Racing

COMMENTS

WORDPRESS: 20
  • comment-avatar

    Vážený pane Horo, kdyby jste tedy aspoň jednou uvedl celkové výsledky do 2.000 a ne jen ESET, když je nadpis sobota v Brně, asi Vám vadí opět skvělý výkon Jula Končeka který dojel třetí a porazil o dvě generace mladší soupeře ????

    • comment-avatar
      Josef Hora 11 years ago

      Zdravím pane Kouřil, máte pravdu v tom, že výkony pana Končeka jsou neoddiskutovatelné a skvělé, je to velký pan Závodník. Vůbec nic proti němu nemám, ale mé příspěvky jsou koncipovány pohledem ESET V4 Cupu. V momentě, kdy uvedu jezdce mimo ESET, tak:
      1.) musím uvést i všechny ostatní
      2.) z hlediska ESETu by pak článek postrádal smysl
      Chcete-li, klidně se připojte k týmu jako externí redaktor, rádi uveřejníme všechny Vaše příspěvky 🙂

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Bohužel náš autosport (zdaleka nejen okruhový) je v takovém průjmu, když to řeknu hodně slušně, že se každý sponzor (v tomto případě Eset) až nepřiměřeně vynáší do nebes. Na druhou stranu: novinářská objektivita by přesto měla vítězit, tudíž by měly být zveřejňovány výsledky absolutní (bez ohledu na šampionát). Eset Cup je jenom jedním z nich, dále tam je MMČR, ZSE, snad i mistrovství Slovenska, Rakouska a kdo ví co všechno ještě. Chápu, že pana Horu platí Eset, ale taky chápu pana Kouřila, že takhle je to informace dosti neúplná. Těžko z toho ven za stávající situace. Určitě by pomohlo, kdyby všichni startující automaticky byli zařazeni do Eset Cupu, ale asi tomu něco brání…

    • comment-avatar
      Josef Hora 11 years ago

      Děkuji pane Novák, máte pravdu v každém bodě. Jezdcům ve vstupu do ESET Cupu nebrání vůbec nic, je to zdarma, resp. za nálepku na čelním skle a volba tak zůstává na každém z nich. Redakce našeho webu je malá a naše možnosti, časové, finanční, technické nejsou neomezené. Rád, ale v týmu uvítám kohokoliv, kdo bude ochoten (a také schopen) něco konstruktivního napsat.

    • comment-avatar
      Jack24 11 years ago

      Asi bude “něco někde špatně”, když se tady neuvádějí – ať je to již z jakéhokoliv důvodu – první tři v každém závodě. Stačí si pak otevřít výsledkovou listinu přímo na stránkách ESET V4 a “ouha” tam jsou výsledky podle “opravdového” pořadí závodu (viz Slovakiaring – výsledky z Brna tam ještě nejsou) a ne jen v ESET Cupu…

      • comment-avatar
        Josef Hora 11 years ago

        ouha Luboši, Vy aby jste si nerýpl, výsledky na stránkách ESET Cupu jsou Zónové, protože jiné prostě nejsou a složitě je vyrábět tak nějak nemá smysl (a slibuji Vám, že tomu tak bude i po Brně). Kouknete li se, ale do příspěvků a do tabulek bodů zjistíte, že všude jsou jen jezdci ESETu a proč asi ….

  • comment-avatar

    A Boos sérii zrušili? To nemůže být ani zmínka, když už se o závodech píše? I v tom uplakaném počasí tam většina diváků přijede k vůli těmto formulíím!

    • comment-avatar
      Josef Hora 11 years ago

      Zdravím Ewigu, je mi moc líto, ale vše najednou opravdu prostě nejde (a v daném případě nám moc nepomáhá ani AMD) … reportu se však ale určitě dočkáte

  • comment-avatar

    Oprava Boss.

  • comment-avatar

    O. K. pane Hora.

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Celkově je to dost slušný maglajs. Přitom by se to dalo zpřehlednit, zjednodušit a “zlogičtit” asi docela snadno. Když se za vstup do Eset Cupu nic neplatí, jak píše pan Hora, co brání tomu, aby všichni startující byli součástí Eset Cupu? Stačilo by, kdyby se to jmenovalo Eset CEZ (stejně jako Mediasport MR v rally nebo Ondrstroj MR v autokrosu), a byl by tenhle maglajs docela elegantně vyřešen. Každá národní federace by si z toho pak vytáhla výsledky pro svoje mistrovství republiky – a finito.

    • comment-avatar
      Josef Hora 11 years ago

      … přesně takový je záměr, čeká se na AČR …

      • comment-avatar
        A. Novák 11 years ago

        no sláva, aspoň něco rozumnýho… nicméně to musí posvětit i další národní autority zemí zóny, ne? Každopádně budeme rádi, když se to povede. A když se to nepovede, uvítáme tuto informaci na CZO včetně zdůvodnění, proč se tak nestalo, kdo za to může atd.

  • comment-avatar
    Lubino 11 years ago

    Jenom dotaz, kolik aut jelo vytrvalostí závod? V Mostě 6, to byla fakt síla!

  • comment-avatar
  • comment-avatar

    To, že niekto nechce brať za tie isté preteky množstvo pohárov, to ešte neznamená, že tam nebol. Ale z pohľadu informácií zo samotného podujatia to veru tak vyzerá. Je to síce smiešne, ale realita je realita. Keďže sme vedeli, že z finančných dôvodov nepôjdeme celý seriál ESET Cupu, nezdalo sa nám rozumné brať body a poháre pretekárom, ktorí o nich bojujú celý rok, ale to sme netušili, že to vyzerá, ako keby sme nikde ani neboli aj napriek tomu, že sme skončili zo 4 podujatí 3x na 3 mieste absolútne a raz 4 absolútne.

    Pán Hora keďže sme športovci, berieme to športovo, aj keď niekde pri srdiečku to človeka na jednej strane bolí a na druhej hreje, že si to všimli ľudia, ktorí tomu rozumejú.

  • comment-avatar

    Je pondělí večer více než den po závodech nejrychlejších aut jaká u nás v letošní sezoně vůbec startovala, sice mokrá dráha nedovolila to na co jsme čekali, ale ouha nic, ani zmínka. Ono to je asi trošku všechno nějak jinak.

    • comment-avatar
      Josef Hora 11 years ago

      Ano je, omlouvám se, ale pracujeme na tom aby jsme napřed udělali to co musíme.
      Popravdě jsem trochu zklamán tímto postojem (protože to ani není kritika), tento víkend se nějak všichni rozhodli, že my chceme jen škodit a že to děláme špatně. Na reportu s BOSS GP jsem se s kolegou Ondrou dohodl už v neděli a Ondra slíbil, že jej udělá, ale prosím pochopte, že nás tento web neživí. Musíme napřed udělat práci, ze které platíme účty a teprve potom můžeme dělat to ostatní. Nerozumím tomu proč když máte čas na psaní těchto negativních komentářů nenajdete čas a nenapíšete článek o BOSS GP sám, je vidět, že psaní Vám evidentně jde …………… 🙁 (věřte mi, že my jsme se za poslední čtyři dny nezastavili)

  • DISQUS: 0