USCC: V Indianapolisu se bude závodit již v pátek

USCC: V Indianapolisu se bude závodit již v pátek

Netradiční termín dalšího podniku série United SportsCar Championship v prostorách oválu Indianapolis Motor Speedway má na svědomí společný víkend s N

Indy 500: Další monopost letěl vzduchem, má Chevrolet problém?
Jacques Villeneuve se vrací do Indy!
Zpět v sedle

Netradiční termín dalšího podniku série United SportsCar Championship v prostorách oválu Indianapolis Motor Speedway má na svědomí společný víkend s NASCAR, respektive poháry Sprint Cup a Nationwide Series.

NASCAR má vyhrazenou sobotu i neděli, na USCC zbyl čas pouze v pátek. Takže zatímco většina lidí půjde teprve z práce, prototypy a gétéčka budou závodit před prázdnými tribunami.

Všehovšudy se na dráze setká devětačtyřicet závodních vozů, z nichž jedenáct bude patřit do hlavní kategorie prototypů. Žádná nová stáj na obzoru není, ani si žádná z nich účast nerozmyslela. Došlo pouze na nepatrné změny v jezdeckém složení. Memo Rojas má zdravotní problémy se zády, a proto ho v kokpitu nahradí relativně nová akvizice stáje Chipa Ganassiho – Sage Karam. Mladý Američan bude sdílet prototyp Riley Ford s veteránem Scottem Pruettem. I vítězný tým z předchozího závodu musel sáhnout po rezervním jezdci. Olivier Pla má závazky v evropské čtyřiadvacetihodinovce ve Spa a na jeho místo se posadí čínský závodník Ho Ping Tung, jenž bude naslouchat radám kolegy Gustava Yacamana.

Šampionát je v prototypech nesmírně vyrovnaný. Na čele se drží bratři Taylorové, ale těsně za nimi jsou Fittipaldi a Barbosa. Třetí místo patří Yacamanovi a čtvrté Westbrookovi a Valiantovi. Přičemž rozdíl mezi první a čtvrtou příčkou je pouhých jedenáct bodů.

V kategorii Prototype Challenge uvidíme deset strojů značky ORECA FLM09. Perfektně rozjetou sezonu má stáj CORE autosport. Jon Bennett a Colin Braun nevyhráli z pěti odjetých podniků pouze jeden a na čele se drží s relativně slušným náskokem. Jediný, kdo je dokázal porazit, je Renger van der Zande z týmu Starworks Motorsport. Nizozemec v této chvíli drží druhé místo se sedmnáctibodovou ztrátou.

V GTLM zůstává vše při starém, počet aut a jezdecké složení se nemění. Dojde pouze k úpravám ve výkonnosti. Dominující Corvette Racing obdrží čtyřicetikilové závaží a bude si muset zmenšit restriktory. Jestli tím IMSA udělá přítrž vítězné sérii žlutého stroje uvidíme už zítra, nicméně posádka Magnussen – Garcia se jen tak nevzdá a pojede na páté prvenství v řadě.

Tradičně největšího zastoupení se dočkaly auta GTD, kterých do Indianapolisu přijelo rovných osmnáct. Šampionát stále vedou Townsend Bell a Bill Sweedler, nicméně jejich náskok se ztenčil na pouhé tři body před dvojicí Andy Lally a John Potter. O krůček zpět jsou Leh Keen a Cooper MacNeil. Celkově je kategorie GTD nesmírně vyrovnaná a první deset příček dělí pouhých čtyřiadvacet bodů.

Závodit se bude po dobu dvou hodin a pětačtyřiceti minut. Start je naplánován na 25. července v 23:45 SELČ.

Startovní listinu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0