Před nadcházejícím závodem United SportsCar Championship v prostorách oválu Indianapolis Motor Speedway dojde k dalším úpravám v oblasti Balance of Pe
Před nadcházejícím závodem United SportsCar Championship v prostorách oválu Indianapolis Motor Speedway dojde k dalším úpravám v oblasti Balance of Performance. Změny se týkají kategorií P, GTLM a GTD.
V nejrychlejších prototypech by ještě rychleji než nyní měl jezdit HPD ARX-03b. Zatímco stáj OAK Racing s Morganem zvládá zatopit prototypům Daytona, stroj HPD pokulhává. Z toho důvodu bude mít v Indianapolisu o 0,3 mm menší restriktory.
V kategorii GTLM je jasné, že někdo musel zakročit proti rychlým Corvettám, které vyhrály poslední čtyři závody v řadě. Žluté stroje dostanou pětadvacetikilové závaží, váhově naopak o patnáct kilo polehčí BMW Z4. Německá Porsche budou mít o 0,7 mm větší restriktory a mohou použít o 25 mm větší přední splitter. Ferrari, které se zatím nemůže prodrat na ty nejvyšší příčky, shodí třicet kilogramů, zvětší restriktor o 0,6 mm a může použít zadní přítlačné křídlo z roku 2011.
V GTD se měnila pouze kapacita palivových nádrží. Audi R8 bude mít větší nádrž o tři litry, BMW Z4 o pět litrů, Dodge Viper o rovných šest a Černý Petr tentokrát padl na Aston Martin, který obdržel dvoulitrovou redukci nádrže.
Téměř tříhodinový závod se tentokrát pojede již v pátek! United SportsCar Championship hraje až třetí housle za nedělním podnikem NASCAR Sprint Cup a sobotním Nationwide Series.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS