USCC: Honda zrychlí, Corvette dostane čtvrt metráku závaží

USCC: Honda zrychlí, Corvette dostane čtvrt metráku závaží

Před nadcházejícím závodem United SportsCar Championship v prostorách oválu Indianapolis Motor Speedway dojde k dalším úpravám v oblasti Balance of Pe

Mike Rockenfeller pojede 24-hodinovku v Daytoně
Závodní stáj Wayna Taylora obdržela pozvánku do Le Mans
USCC: O víkendu se bude závodit na jednom z nejkrásnějších okruhů v USA

Před nadcházejícím závodem United SportsCar Championship v prostorách oválu Indianapolis Motor Speedway dojde k dalším úpravám v oblasti Balance of Performance. Změny se týkají kategorií P, GTLM a GTD.

V nejrychlejších prototypech by ještě rychleji než nyní měl jezdit HPD ARX-03b. Zatímco stáj OAK Racing s Morganem zvládá zatopit prototypům Daytona, stroj HPD pokulhává. Z toho důvodu bude mít v Indianapolisu o 0,3 mm menší restriktory.

V kategorii GTLM je jasné, že někdo musel zakročit proti rychlým Corvettám, které vyhrály poslední čtyři závody v řadě. Žluté stroje dostanou pětadvacetikilové závaží, váhově naopak o patnáct kilo polehčí BMW Z4. Německá Porsche budou mít o 0,7 mm větší restriktory a mohou použít o 25 mm větší přední splitter. Ferrari, které se zatím nemůže prodrat na ty nejvyšší příčky, shodí třicet kilogramů, zvětší restriktor o 0,6 mm a může použít zadní přítlačné křídlo z roku 2011.

V GTD se měnila pouze kapacita palivových nádrží. Audi R8 bude mít větší nádrž o tři litry, BMW Z4 o pět litrů, Dodge Viper o rovných šest a Černý Petr tentokrát padl na Aston Martin, který obdržel dvoulitrovou redukci nádrže.

Téměř tříhodinový závod se tentokrát pojede již v pátek! United SportsCar Championship hraje až třetí housle za nedělním podnikem NASCAR Sprint Cup a sobotním Nationwide Series.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0