Rakousko potvrdilo kvality mladých jezdců týmu Křenek Motorsport

Rakousko potvrdilo kvality mladých jezdců týmu Křenek Motorsport

K rakouskému závodnímu víkendu ESET V4 Cupu na Salzburgringu vyrazil pražský tým  Křenek Motorsport se dvěma jezdci Nikolajem Rogivuem a Philippem Bar

Pavla Gellnera čeká okruhová premiéra v ESET Twingo Cupu
Druhou dramatickou bitvu ovládnul na Hungaroringu Zoltán Lévai
V ESET TWC dominovaly na Hungaroringu vozy TCN2 a Igor Stefanovski

K rakouskému závodnímu víkendu ESET V4 Cupu na Salzburgringu vyrazil pražský tým  Křenek Motorsport se dvěma jezdci Nikolajem Rogivuem a Philippem Bartosem. V případě obou jezdců se jednalo teprve o druhý start v barvách týmu Josefa Křenka a i přesto, že tentokráte ani jeden z jezdců nedosáhl na pódiové umístění, lze konstatovat, že oba jezdci opět ukázali svůj nemalý potenciál.

Philipp Bartos, který je v Rakousku doma, přijel na Salzburgring s ambicí napodobit své dobré výsledky ze závodního víkendu na Red Bull Ringu, kde se v konkurenci čtyř desítek startujících dokázal probojovat až na pódium sprintu dvoulitrových cestovních vozů. Na Salzburgring dorazilo méně početnější pole, ale i tak na startu sobotního závodu stálo více než třicet závodníků. Bartos skvěle odstartoval a s postupem času se dokázal propracovat až na samotné čelo pohárového Clio Cupu. Pak ale v jednom ze soubojů chyboval a dostal se mimo dráhu, kde narazil do balíku z pneumatik. A protože na Salzburgringu byly oba dva závody naplánovány na jeden den, znamenala tato havárie předčasný konec celého víkendu.

Nikolaj Rogivue, který po předchozích úspěšných závodech v Poznani, přesedl z kokpitu Glorie C8F do monopostu Formule Renault 2.0 aspiroval díky své rychlosti na pódiové umístění ve své třídě a s největší pravděpodobností by se mu to ve druhém i závodě podařilo. Rogivue však necelých pět minut před koncem závodu trefil ve 240-ti kilometrové rychlosti zbytek pneumatiky, která na trati zůstala po defektu jednoho z jezdců. Nikolaj tuto nepříjemnost ustál bez větší úhony, nicméně u formule zhasnul motor, který už se pak nepodařilo natočit.

Oba jezdci tak potvrdili, že k dobrému výsledku je zapotřebí i trocha toho pověstného štěstíčka. Oba však také jasně ukázali, že mají talent a rychlost, což je pro další budoucí růst nezbytné. Další šancí na bodový zisk budou mít oba jezdci o druhém srpnovém víkendu (8.-10. srpna), kdy se na mosteckém Autodromu uskuteční již pátý závodní víkend letošního ročníku ESET V4 Cupu.

Philipp Bartos: \”Tohle nebyl zrovna vydařený víkend. Vše začalo již v pátek, kdy jsme měli po prvním tréninku problém se spojkou, kvůli kterému jsem se již ve zbytku dne na trať nevrátil. Mechanici však odvedli skvělou a já mohl v sobotu nastoupit do kvalifikace. Jelo se za silného deště a i přesto, že jsem se snažil zajet maximum, na lepší než šesté místo to nestačilo. Do samotného závodu se mi pak podařilo skvěle odstartovat a již po prvních kolech jsem se dotáhnul na Macieje Szkudlareka, se kterým jsem svedl pěkné souboje o první místo. Pak ale přišla drobná chybka, která znamenala předčasný konec. S Maciejem jsme spolu měli souboj, který jsem si mimořádně užil a rád bych mu za to poděkoval. Je to skvělý jezdec a vítězství si právem zasloužil. Stejně tak bych rád poděkoval celému týmu a všem co mi pomáhají.\”

Nikolaj Rogivue: \”Byl to zajímavý víkend. Pěkně jsem si zazávodil, škoda jen, že se nepodařilo dosáhnout na nějaký dobrý výsledek, protože rychlost jsem na to měl. Na startu druhé závodní jízdy jsem sice ztratil pár pozic, ale v průběhu několika kol se mi podařilo několik dobrých předjížděcích manévrů a díky tomu se dostat zpět na první místo mezi formulemi Renault. Pět minut před koncem závodu však jednomu z jezdců praskla pneumatika, která zůstala následně na trati, a já ji v plné rychlosti trefil a přetočil se. Auto se nijak nepoškodilo, ale zhasnul mi motor a už se mi nepodařilo znovu nastartovat. Rád bych ve formulích pokračoval. Cítím, že má rychlost je dobrá a myslím, že mohu v budoucnu nějaký ten dobrý výsledek udělat.\”

\"IMG_9262\" \"IMG_9041\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0