USCC: Šestihodinovka v Glen je za dveřmi

USCC: Šestihodinovka v Glen je za dveřmi

Další podnik série United SportsCar Championship bude hostit legendární americký okruh Watkins Glen, který byl zařazen do vytrvalostního poháru a závo

USC: V Sebringu nakonec plno nebude, přihlášku stáhl i Aston Martin
USCC: Stáj Pickett Racing opouští šampionát, počet prototypů P2 klesá
Patrick Dempsey má nakročeno do FIA WEC

Další podnik série United SportsCar Championship bude hostit legendární americký okruh Watkins Glen, který byl zařazen do vytrvalostního poháru a závodníci budou bojovat nejen o body do šampionátu, ale i o přední pozice nejúspěšnějších vytrvalců.

Prototypy
Na dráze Watkins Glen bude k vidění třináct prototypů, namixovaných v poměru sedm ku pěti ve prospěch prototypů Daytona. Početní výhodu tradičně drží stroje Corvette DP, které v současnosti drží i první dvě příčky v průběžném pořadí. Na čele je stáj Wayna Taylora s jeho syny Jordanem a Rickym. Na záda jim dýchá dvojice z týmu Action Express – Joao Barbosa a Christian Fittipaldi. Obě posádky na dlouhou šestihodinovku doplní Max Angelelli, respektive Burt Frisselle, jenž se mimochodem objeví i ve druhém voze Action Express po boku bratra Briana a Jona Fogartyho. V pořadí třetím týmem šampionátu je velezkušený a úspěšný Ganassi Racing. Dvojici Memo Rojas – Scott Pruett doplní nová akvizice Chipa Ganassiho – Sage Karam. Ve startovním poli nebudou samozřejmě chybět oba prototypy HPD stáje Extreme Speed Motosport, dále obě Mazdy a stroj Morgan francouzského týmu OAK. Kategorii prototypů ještě obohatí známý DeltaWing.

PC
V kategorii Prototype Challenge se počet startujících vozů ustálil na čísle deset. Mistrovské tabulce zatím vévodí stáj CORE autosport, která vyhrála tři z celkových čtyř závodů letošní sezony. Vše nasvědčuje tomu, že pokud nenastanou závažné potíže, Jon Bennett a Colin Braun dovezou týmu CORE další titul. Jediná stáj, která se uskupení CORE dokázala úspěšně postavit, je Starworks Motorsport. Dvojici Renger van der Zande – Mirco Schultis se podařilo vyhrát na oblíbeném okruhu Laguna Seca.

GTLM
Nemění ní se ani složení kategorie GTLM. Tam uvidíme přehlídku továrních strojů v čele s BMW. Přestože Bill Auberlen a Andy Prialux zatím nevyhráli jediný závod, jejich stabilní výsledky je vynesly na čelo průběžného pořadí. Na záda jim ale dýchá Corvette Racing, jmenovitě Jan Magnussen a Antonio Garcia. Počáteční problémy s novým modelem C7.R jsou minulostí a Magnussen s Garciou dojeli v posledních dvou závodech na prvním místě. Porsche zatím marně hledá formu, kterou mělo na počátku sezony. Na druhou stranu, ve vytrvalostních závodech se německým strojům daří, což dokazují prvenství v Daytoně i Sebringu. Pozornost si jistě zaslouží i oba automobily Dodge Viper, které pojedou v retro zbarvení, odkazující na slávu první generace této americké legendy. Do boje o přední příčky se zatím nemůže dostat stáj Risi Competizione, byť třetí místo v předchozím závodě je slibným začátkem. Podceňovat nelze ani soukromý Falken Tire s vozem Porsche, přestože do první trojky ještě nenakoukli. Nejblíže tomu měli v Laguně Sece, kde dojeli čtvrtí.

GTD
Jak už bývá zvykem, řady USCC nejvíce rozrůstá kategorie GTD. V Glen se představí jedenadvacet posádek značek Porsche, Viper, Audi, Ferrari, BMW a Aston Martin. Bodovou výhodu zatím drží Bill Sweedler a Townsend Bell s vozem Ferrari. Ovšem jejich náskok činí pouhý bod před Leh Keenem a Cooperem MacNeilem, kteří ještě ani jednou nedojeli v první trojce! Pohár jezdců je velmi vyrovnaný. První až sedmou pozici dělí pouhých třiadvacet bodů, což je vzhledem k systému bodování USCC minimum.

Startovní listinu můžete najít zde

Závodní víkend ve Watkins Glen začíná pátečními tréninky, pokračuje sobotní kvalifikací a nedělním závodem na šest hodin, jenž startuje v 17:15 SELČ.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0