24h Le Mans – ŽIVĚ

24h Le Mans – ŽIVĚ

Ve francouzském Le Mans vše dospělo k tomu nejhlavnějšímu-k samotnému závodu závodů. V tomto aktualizovaném příspěvku naleznete ty nejdůležitější zprá

Duval v Le Mans nepojede, nahradí ho Gené
James Calado bude nahrazen, ZEOD řeší problémy a nestíhá
Toyota ve formě, Buemi dominoval testům v Le Mans

Ve francouzském Le Mans vše dospělo k tomu nejhlavnějšímu-k samotnému závodu závodů. V tomto aktualizovaném příspěvku naleznete ty nejdůležitější zprávy a samozřejmě také fotky.

————————————————————————————————————————————————————–

15:16 – Letošní ročník byl mimořádně dramatický, v určitých okamžicích vedly závod všechny tři hlavní značky. Děkujeme vám, že jste sledovali Le Mans i prostřednictvím našich stránek . Posléze vám přineseme ty nejdůležitější ohlasy.
\"Bez

15:07 – Piloti si užívají oslavné kolečko.
\"Bez

15:05 – Audi Sport si užívá třinácté vítězství v Le Mans. Pro posádku Lotterer-Tréluyer-Fässler se jedná o třetí vítězství. Druhé místo má také Audi a třetí místo si může vychutnat Toyota.
\"Bez

14:56 – Porsche č. 14 se vrací na trať a Porsche přeci jen dojede závod 24h Le Mans.
\"Bez

14:48 – Porsche č. 14 by se ještě mělo objevit na trati.

14:46 – Sébastien Loeb Racing se dostal na čtvrté místo v kategorii LMP2.

14:09 – Napínavý souboj v kategorii LMP2. Mezi Olivierem Turveyem a Ludovicem Badeyem je rozdíl pouhých třech sekund.

14:05 – Vedoucí vůz GTE AM je zatlačován do garáže. Aston Martin č. 95 má náskok čtyř kol na druhé Porsche.

14:00 – Pořadí po třiadvaceti hodinách:

Top 3 LMP1
1. #2 Audi
2. #1 Audi +3 kola
3. #8 Toyota +6 kol

Top 3 LMP2
1. #38 Jota Sport
2. #46 TDS Racing
3. #36 Signatech Alpine +1 kolo
.
.
.
5. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) +2 kola

TOP 3 GTE PRO
1. #51 Ferrari
2. #73 Corvette +1 kolo
3. #92 Porsche +2 kola

TOP 3 GTE AM
1. #95 Aston Martin
2. #88 Proton Competition +3 kola
3. #61 Ferrari +4 kola

13:57 – Porsche vypíjí svůj kalich hořkosti až do dna. Vypadá to, že s největší pravděpodobností odstupuje i Porsche č. 14.

13:51 – Tom Kristensen střídá Lucase di Grassiho v Audi č. 1.

13:41 – Porsche č. 92 je v boxech, Corvette č. 73 přebírá druhé místo v kategorii GTE AM.

13:39 – Porsche č. 14 má sundanou přední kapotu, vypadá to větší komplikace.

13:26 – Porsche neopouští problémy. V garáži je nyní č. 14.

13:33 – Benoit Tréluyer vystřídal Andrého Lotterera ve vedoucím voze Audi č. 2.

13:25 – Podívejme se také na kategorii LMP2. OAK Racing se propadl na páté místo se ztrátou 2 kol na vedoucí TDS Racing. Jota Sport je tak rázem druhá, třetí je Signatech Alpine a Sébastien Loeb čtvrtý.

13:20 – Mark Webber vystupuje z vozu a Porsche č. 20 tak odstupuje.

13:16 – Porsche č. 20 se propadá na třetí místo.

13:11 – Tristan Gommandy předjel Alexe Brundla a dostal se do vedení kategorie LMP2.

13:07 – Vedoucí vůz GTE AM zastavil na trati a vyděsil všechny v garáži Aston Martin Racing. Kristian Poulsen se však posléze opět rozjel.

13:06 – Porsche č. 20 je v garáži a všichni neúnavně pracují.

13:03 – Pořadí po dvaadvaceti hodinách:

Top 3 LMP1
1. #2 Audi
2. #20 Porsche +1 kola
3. #1 Audi +3 kola

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #46 TDS Racing
3. #38 Jota Sport +1 kolo
.
.
.
5. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) +1 kolo

TOP 3 GTE PRO
1. #51 Ferrari
2. #92 Porsche +1 kol0
3. #73 Corvette Racing +1 kolo

TOP 3 GTE AM
1. #95 Aston Martin
2. #88 Proton Competition +4 kola
3. #61 Ferrari +5 kola

13:00 – Velký problém pro Porsche! Mark Webber jede velice pomalu.

12:54 – Marc Lieb střídá Neela Janiho v Porsche č. 14.

12:53 – Tréluyer nevystřídal Lotterera a Audi č. 2 stále vede. Došlo pouze k dotankování.

12:51 – Lotterer je v každém kole rychlejší, než druhý Mark Webber. Audi však teď čeká zastávka v boxech s výměnou pilotů. To bude jeden z rozhodujících momentů letošního ročníku.

12:36 – Porsche č. 20 v boxech!  Mark Webber střídá Tima Bernharda a do vedení jde André Lotterer s Audi č. 2.

12:07 – Velmi rychlá zastávka pro Audi č. 2. Lotterer tak může opět stahovat Bernhardův náskok. Mezitím má za sebou další zastávku v boxech Porsche č. 14.

12:05 – André Lotterer už je na dostřel Timovi Bernhardovi. Lotterer však v tomto kole zajede do boxů, takže Porsche se nemusí strachovat.

12:02 – Pořadí po jednadvaceti hodinách:

Top 3 LMP1
1. #20 Porsche
2. #2 Audi
3. #1 Audi +3 kola

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #46 TDS Racing
3. #38 Jota Sport +1 kolo
.
.
.
5. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) +1 kolo

TOP 3 GTE PRO
1. #51 Ferrari
2. #92 Porsche +2 kola
3. #73 Corvette Racing +2 kola

TOP 3 GTE AM
1. #95 Aston Martin
2. #88 Proton Competition +3 kola
3. #61 Ferrari +3 kola

11:59 – Vedoucí Porsche bylo v boxech na dotankování paliva. André Lotterer se tak výrazně přiblížil Timovi Bernhardovi-rozdíl je pouhých 9 sekund!

11:38 – Audi č. 1 mělo problémy s turbodmychadlem, které bylo následně vyměneno.

11:33 – Audi č. 1 je zpátky na trati. Lucas di Grassi ztrácí 4 kola na vedoucího Tima Bernharda.

11:23 – Před Audi č. 1 se dostává také sesterský vůz č. 2.

11:20 – Neuvěřitelné! Do vedení se dostává Porsche č. 20 a vydělává tak na problémech Audi č. 1, ve kterém střídá di Grassi Kristensena.
\"10402953_1523734144433635_8631118720940937293_n\"

11:17 – Audi č. 1 je garáži.

11:16 – Kristensen zpátky v boxech!

11:13 – Prototyp týmu Caterham jede velice pomalu a míří zpět do boxů.

11:12 – Tom Kristensen zastavil v boxech, ale bez jakýchkoliv změn se vrací zpátky na trať. Kristensen však jede pomalu a ostatní vozy jej předjíždějí.

11:07 – Pořadí po dvaceti hodinách:

Top 3 LMP1
1. #1 Audi
2. #20 Porsche
3. #2 Audi +1 kolo

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #46 TDS Racing
3. #38 Jota Sport +1 kolo
.
.
.
5. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) +2 kola

TOP 3 GTE PRO
1. #51 Ferrari
2. #92 Porsche +2 kola
3. #73 Corvette Racing +2 kola

TOP 3 GTE AM
1. #95 Aston Martin
2. #88 Proton Competition +3 kola
3. #61 Ferrari +3 kola

11:06 – Tom Kristensen zastavil na trati kvůli restartování systému.

11:05 – Neskutečné! Vedoucí vůz stojí na trati!

11:02 – Nejedná se o defekt, ale o zavěšení pravého předního kola. To je velký problém pro TDS Racing.

11:00 – Pozor, pozor! TDS Racing č. 46 má defekt! Tristan Gommendy míří pomalu do boxů a do vedení kategorie LMP2 se dostane zpátky OAK Racing č. 35.

10:58 – Rebellion č. 12 měl v boxech sundanou zadní kapotu. Mechanici poté nasadili nové pneumatiky a vůz míří zpátky na trať.

10:10 – Marca Geného ve vedoucím Audi č. 1 střídá Tom Kristensen. Mechanici nasadili nové pneumatiky.

10:05 – OAK Racing č. 35 se vrátil na trať na druhém místě v kategorii LMP2. Na první TDS Racing ztrácí 1 kolo.

09:58 – TDS Racing přebírá vedení v kategorii LMP2.

09:56 – Vedoucí Ligier č. 35 týmu OAK Racing má problémy a je v garáži. Vedení v kategorii by měl převzít Ligier týmu TDS po zastávce v boxech.

09:15 – Dobré ráno fanoušci motorsportu. Přes noc se toho spoustu změnilo. Pořadí po osmnácti hodinách:

Top 3 LMP1
1. #1 Audi
2. #20 Porsche +1 kolo
3. #2 Audi +3 kola

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #46 TDS Racing +1 kolo
3. #38 Jota Sport +3 kola
.
.
.
5. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) +4 kola

TOP 3 GTE PRO
1. #51 Ferrari
2. #97 Aston Martin
3. #92 Porsche +2 kola

TOP 3 GTE AM
1. #95 Aston Martin
2. #88 Proton Competition +2 kola
3. #61 Ferrari +3 kola
\"10455166_635317113219601_7719484651632096296_n\"

01:00 – Pořadí po devíti hodinách

Top 3 LMP1
1. #7 Toyota
2. #2 Audi
3. #1 Audi +1 kolo

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #36 Signatech Alpine
3. #34 Race Performance
.
.
.
7. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) +2 kola

TOP 3 GTE PRO
1. #97 Aston Martin
2. #74 Corvette +1 kolo
3. #51 Ferrari

TOP 3 GTE AM
1. #98 Aston Martin
2. #72 SMP Racing
3. #88 Proton Competition +1 kolo

00:58 – Další problémy pro Porsche č. 91, které je opět v garáži. Mezitím si odpykal 60 sekundový trest stop&go Ludovic Badey a propadl se na čtvrté místo v kategorii LMP2.

00:40 – Komplikace pro Aston Martin č. 98, který je s kouřem zatlačován do garáže.

00:00 – Pořadí po devíti hodinách

Top 3 LMP1
1. #7 Toyota
2. #2 Audi
3. #1 Audi

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #36 Signatech Alpine
3. #34 Race Performance
.
.
.
7. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) + 3 kola

TOP 3 GTE PRO
1. #97 Aston Martin
2. #74 Corvette
3. #51 Ferrari

TOP 3 GTE AM
1. #98 Aston Martin
2. #95 Aston Martin
3. #72 SMP Racing
\"10418358_874970075852722_2056496606202187859_n\"

23:53 – Porsche č. 91 v garáži. Kromě výměny brzd se usilovně pracuje také na přední části vozu.
\"Bez

23:33 – Má někdo lepší fanoušky, než Porsche? Před muzeem stejnojmenné značky ve Stuttgartu se sešlo kolem 8000 fanoušků, aby sledovali 24h Le Mans na velkoplošné obrazovce.
\"71449_714120315316877_6314432580775510802_n\"

23:26 – Vůz Rebellion R-One č. 12 se vrací na trať.

23:18 – Do garáže zamířil vůz č. 12 týmu Rebellion Racing.
\"10366253_717035055019618_3031053538785475679_n\"
Foto: John Rourke / Adrenal Media

23:13 – Alex Wurz střídá v Toyotě č. 7 Kazukiho Nakajimu.

23:07 – Toyota č. 8 je v garáži. Podle všeho se hledá příčina nějakého problému. Ve voze nesedí žádný z pilotů.

22:19 – V kategorii GTE PRO probíhá souboj o vedení mezi Giancarlem Fisichellou a Darrenem Turnerem. Zatím je na tom lépe Ital.

22:07 – Pořadí po sedmi hodinách

Top 3 LMP1
1. #7 Toyota
2. #2 Audi
3. #1 Audi

Top 3 LMP2
1. #35 OAK Racing
2. #34 Race Performance
3. #36 Signatech Alpine
.
.
.
7. #24 Sébastien Loeb Racing (Jan Charouz) + 1 kolo

TOP 3 GTE PRO
1. #97 Aston Martin
2. #74 Corvette
3. #51 Ferrari

TOP 3 GTE AM
1. #98 Aston Martin
2. #95 Aston Martin
3. #72 SMP Racing
\"10411849_809609959049276_4166590632237282094_n\"

21:34 – Safety car na dráze. Vůz týmu KCMG vyjel mimo dráhu a smykem si očesal přední kapotáž prototypu.

19:47 – Porsche č.20 muselo do boxu s defektem pneumatiky. Hartley se propadl na třetí pozici a útočí na něj di Grassi v Audi.

19:44 – Fantastický boj o třetí místo mezi továrními vozy Porsche GTE Pro a Astonem Martinem s Brunem Sennou, který se po několika kilometrech protlačil na bronzovou příčku.

19:28 – Těsný souboj o vedení v kategorii LMP2. Michele Freye a Alex Brunde se přetahují o vedení už více než hodinu.

19:00 Pořadí po čtyřech hodinách v kategorii LMP1 je Porsche č.20, Toyota 7 a Audi 2. V LMP2 je na čele Alpine Signatech, v GTE Pro kraluje Corvette 74 a v GTE Am je na prvním místě Aston Martin 98.

18:18 – Audi č.1 v boxech a startující Tom Kristensen se konečně nechává střídat, za volantem Lucas Di Grassi. O chvíli později je u mechaniků Porsche č. 20.

18:07 – Ligier týmu Asia LMP2 stojí v kačírku, k návratu na dráhu mu pomáhá místní traktor.

18:00 – V čele závodu je Porsche číslo 20, nicméně čeká jej zastávka v boxech a na první místo se vrátí Toyota č.7

17:50 – Safety car fáze skončila, závodíme!

17:31 – Další havárie. Tentokrát v sobě skončily prototypy týmů Jota Sport a Greaves Motorsport. Oba míří pomalu do boxů.

\"rhdfhdfh\"

17:27 – A opravdu, prší a ne málo. Na trati je opět safety car.

17:21 – Během pěti minut by mělo opět pořádně zapršet.

17:14 – Už se opět závodí!

17:06 – Pořadí po dvou hodinách:

Top 3 LMP1
1. #7 Toyota
2. #2 Audi
3. #20 Porsche

Top 3 LMP2
1. #34 Race Performance
2. #47 KCMG
3. #36 Signatech Alpine

TOP 3 GTE PRO
1. #74 Corvette
2. #91 Porsche
3. #73 Corvette

TOP 3 GTE AM
1. #77 Dempsey Racing
2. #53 RAM Racing
3. #57 Krohn Racing
\"10460120_574426729339793_6583647415838221870_n\"
foto: John Dagys

16:44 – Audi č. 3 končí! Mezitím se dostala Toyota č. 8 do boxů a začíná oprava vozu.
\"a\"

16:41 – Toyota č. 8 se dala do pohybu a pomalu míří do boxů. Audi i Ferrari zůstavají nepojízdné na trati.
\"s\"

16:38 – K místu havárie míří v dalším safety caru mechanici Toyoty, bude se opravovat nejspíš přímo na trati.

16:32 – Na trať je povolán safety car kvůli havárii Audi č. 3, Toyoty č. 8 a Ferrari týmu AF Corse.
\"Bez

16:31 – Prší čím dál více, spousta vozů má problémy.

16:25 – V Le Mans se rozpršelo. Jak už to však na okruhu La Sarthe bývá, prší jen v určité části tratě, alespoň zatím.

15:57 – Ferrari č. 61 vyletělo mimo trať do kačírku.

15:56 – Lapierre ztrácí i čtvrté místo na úkor Toma Kristensena.

15:53 – Marco Bonnanomi se dostává na třetí místo před Nicolase Lapierra.

15:49 – Porsche č. 14 se vrací zpátky na trať.

15:44 – Nissan ZEOD RC pravděpodobně odstupuje kvůli poruše převodovky.

15:42 – Corvetta vede v kategorii GTE PRO zásluhou Jana Magnussena.

15:36 – V kategorii GTE PRO se tvrdě bojuje o první místo-na Bruniho dotírá Jan Magnussen.

15:34 – Jani je v boxech a mechanici začínají pracovat na voze č. 14.

15:31 – Velké problémy pro Porsche č. 14. Neel Jani se velice pomalu vrací do boxů.

15:28 – Na trati je pomalá zóna v šikaně Michelin. Tom Kristensen absolvoval první zastávku v boxech.

15:23 – Lotterer už je druhý! Nicolas Lapierre zaváhal v šikaně Michelin a propadl se na třetí místo. Mezitím zastavil Nissan ZEOD RC.

15:20 – V pátém kole již začínají vozy LMP1 předjíždět o kolo pomalejší vozy GTE AM.

15:14 – André Lotterer se dostává na třetí místo před Porsche Neela Janiho.

15:03 – Start proběhl bez problémů, Alex Wurz si udržel první místo a v nájezdu do druhého kola. Na druhé místo se před Neela Janiho dostal Nicolas Lapierre s další Toyotou.

15:00 – START! Fernando Alonso zahájil 82. ročník závodu 24h Le Mans.

14:52 – Jezdci vyrazili do zaváděcího kola.

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    domik 11 years ago

    Mechanici to nemůžou opravovat na trati ne? Já myslim, že tam jeli kvůli bezpečnosti taťáků, na EUsportu říkali, že je tam spousta nahromazený elektriky, jak jsou to hybridy, tak na to nesmí šahat, než to mechanici nějak odstraní. Nevíte o tom nějaký podrobnosti.

    • comment-avatar
      Ondřej Laušman 11 years ago

      Ano máte pravdu, mechanici nemají na trati co dělat a už vůbec ne opravovat 🙂 Docela mě to popletlo, když nasedali do vozu Race Control.

      • comment-avatar
        domik 11 years ago

        Taky jsem na to koukal, ten kufřík vypadal, jako krabička poslední záchrany 🙂

  • comment-avatar

    Ano je to k vůli úrazu elektrikou, traťáci co jezdí mávát do Belgie F-1 a WEC můžou zasahovat jen v rukavicích!

  • DISQUS: 0