Slavná čtyřiadvacetihodinovka startuje již za pár dní a je čas si představit startovní pole. V kategorii GTE Am bude k vidění devatenáct posádek a řad
Slavná čtyřiadvacetihodinovka startuje již za pár dní a je čas si představit startovní pole. V kategorii GTE Am bude k vidění devatenáct posádek a řada z nich má šanci zasáhnout do boje o celkový triumf. Největší zastoupení v podobě jedenácti aut má značka Ferrari, s vozem Porsche pojede šest týmů a čest Velké Británie bude hájit stáj Aston Martin Racing s dvojicí modelu Vantage.
RAM Racing
#53 Ferrari 458 Italia
Johnny Mowlem, Mark Patterson, Archie Hamilton
Stáj RAM Racing obětovala závod ve Spa, aby finančně utáhla vytrvalostní klenot v Le Mans. Ve finále tak můžeme vidět jejich modrobílé Ferrari v obou skupinách kategorie GTE. V případě GTE Am se za volant dva roky starého modelu Ferrari 458 posadí profesionál Johnny Mowlem a Mark Patterson, spadající do skupiny gentleman drivers. Oba doplní Archie Hamilton a znovu se tak pokusí navázat na úspěch svého dědečka Duncana Hamiltona, jenž závod v roce 1953 vyhrál.
Krohn Racing
#57 Ferrari 458 Italia
Tracy Krohn, Niclas Jönsson, Ben Collins
Pozdního zařazení do startovní listiny se dočkala stáj Krohn Racing, která bude fungovat ve spolupráci s týmem Risi Competizione. Závodu se zúčastní Tracy Krohn, Nic Jonsson a bývalý Stig pořadu Top Gear – Ben Collins.
Team Sofrev ASP
#58 Ferrari 458 Italia
Fabien Barthez, Anthony Pons, Soheil Ayari
Nový tým na startu letošního závodu se bude patrně těšit nebývalému zájmu místních fanoušků motorsportu a fotbalu. Za volantem Ferrari se totiž objeví bývalý fotbalista Fabien Barthez, který rozhodně není do počtu a na kontě už má několik vítězství. Dalším členem týmu je Anthony Pons a největšími zkušenostmi disponuje třetí člen stáje – Soheil Ayari.
AF Corse
#60 Ferrari 458 Italia
Peter Ashley Mann, Lorenzo Casè, Raffaele Giammaria
AF Corse nesmí na startu Le Mans chybět, v kategorii GTE Am nasadí rovnou čtyři auta. Prvním v pořadí je Ferrari 458 určené pro Raffaela Giammaria, Lorenza Casè a gentlemanského závodníka Petera Ashley Manna.
AF Corse
#61 Ferrari 458 Italia
Luís Pérez Companc, Marco Cioci, Mirko Venturi
Druhé auto stáje AF Corse patří výše uvedené trojici, která si odvezla vítězství z předchozího závodu ve Spa, tudíž Ferrari 458 se startovním číslem 61 patří k favoritům v boji o prvenství.
AF Corse
#62 Ferrari 458 Italia
Yannick Mallégol, Jean-Marc Bachelier, Howard Blank
Vítězství v Le Mans je u této posádky nad rámec možností. Všichni sice disponují zkušenostmi s vytrvalostními závody, ale co postrádají, je, v porovnání s konkurencí, konzistentní rychlost.
JMW Motorsport
#66 Ferrari 458 Italia
Abdulaziz Al-Faisal, Seth Neiman, Spencer Pumpelly
Bez štědrého finančního obnosu od společnosti Dunlop zvážila stáj JMW Motorsport své možnosti a pro letošní rok se rozhodla opustit skupinu profesionálů a zkusit štěstí v amatérech. Největší naděje jsou vkládány do Spencera Pumpellyho a Setha Neimana, jež lze vídat v americké stáji Flying Lizard. Dvojici doplní Jeho Výsost Abdulaziz Al-Faisal.
IMSA Performance Matmut
#67 Porsche 911 GT3 RSR
Erik Maris, Jean-Marc Merlin, Éric Hélary
Francouzští fanoušci budou zajisté držet palce domácímu týmu IMSA Performance Matmut, který nastoupí s postarším modelem Porsche v umělecky barevném provedení. Gentlemanské závodníky Marise a Merlina doplní osmačtyřicetiletý Éric Hélary, celkový vítěz závodu v Le Mans v roce 1993.
Team Taisan
#70 Ferrari 458 Italia
Shinji Nakano, Pierre Ehret, Martin Rich
Dva roky staré Ferrari přivezl do Le Mans tým Taisan, který si pozvánku na závod vysloužil za titul v šampionátu Asian Le Mans Series. O ideální průběh závodu se budou starat lidé z týmu Farnbacher Racing, v jejichž čele bude stát Hermann Farnbacher společně se synem Dominikem. Po boku Pierra Ehreta a Martina Richa se na poslední chvíli dostal na soupisku Shinji Nakano a nahradil původně potvrzeného Jamese Rossitera.
SMP Racing
#72 Ferrari 458 Italia
Andrea Bertolini, Victor Shaitar, Aleksey Basov
Ruský tým je v Le Mans nováčkem, ovšem vytrvalostní závody mu cizí nejsou. SMP Racing působí v sérii ELMS v kategoriích LMP2 a GTE. Největší naděje se vkládají do Bertoliniho, zatímco ruská dvojice Viktor Shaitar – Aleksey Basov bude získávat s GTE další důležité zkušenosti.
Prospeed Competition
#75 Porsche 911 GT3 RSR
François Perrodo, Emmanuel Collard, Markus Palttala
Stálice šampionátu FIA WEC přišla na konci května o Matthieu Vaxiviera, který se zranil během monackého závodu Formule Renault 3.5 l. Volné místo v kokpitu zaplnil Markus Palttala, který by měl po boku Emmanuela Collarda udávat velmi rychlé tempo. Třetím členem závodní posádky je petrolejář Francoise Perrodo.
IMSA Performance Matmut
#76 Porsche 911 GT3 RSR
Raymond Narac, Nicolas Armindo, David Hallyday
Druhé Porsche týmu IMSA Performance Matmut utrpělo během kolektivních testů četná poškození, ale mechanici vše perfektně připravili a Nicolas Armindo by měl být tím, kdo z Porsche vymáčkne maximum. Gentlemanskou posádku tvoří Raymond Narac a David Hallyday.
Dempsey Racing-Proton
#77 Porsche 911 RSR
Patrick Dempsey, Joe Foster, Patrick Long
Druhou šanci protlačit se na podiové příčky GTE Am bude mít stáj Dempsey Racing ve spolupráci s týmem Proton. Loni jim to celkem šlo, a přestože se do TOP3 nepodívali, nebyl důvod jezdecké složení měnit. Za volantem se představí hollywoodská hvězda Patrick Dempsey s přítelem a obchodním partnerem Joe Fosterem. Třetím a zároveň nejrychlejším jezdem do party je Patrick Long.
Prospeed Competition
#79 Porsche 911 GT3 RSR
Cooper MacNeil, Bret Curtis, Jeroen Bleekemolen
U druhého Porsche týmu Prospeed Competition jsou největší naděje vkládány do zkušeného a rychlého Jeroena Bleekemolena. Jeho spolujezdci Cooper MacNeil a Bret Curtis přijeli z daleké Ameriky a mají za sebou podporu týmu Alex Job Racing, jenž pro závod v Le Mans spojil síly právě s Prospeed Competition.
AF Corse
#81 Ferrari 458 Italia
Stephen Wyatt, Michele Rugolo, Sam Bird
Ferrari s číslem 81 patří k favoritům a může výrazně promluvit do konečných výsledků závodu. Ačkoliv patří Stephen Wyatt do skupiny gentlemanských závodníků, ale v šampionátu FIA WEC se zabydlel. Směrem kupředu budou vůz Ferrari dále popohánět Michele Rugolo a Sam Bird, jenž sice přišel o místo v továrním Ferrari GTE Pro, ale s radostí přijal místo v amatérské skupině.
Proton Competition
#88 Porsche 911 RSR
Christian Ried, Klaus Bachler, Khaled Al Qubaisi
Německý Proton Competition je spojen s FIA WEC od počátku roku 2012 a proto se z pohledu týmového zázemí nejedná o žádné nováčky. To stejné se nedá říci o Klausi Bachlerovi, kterého čeká premiérový start v Le Mans. Podruhé se do Le Mans vrací Khaled Al Qubaisi a tím nejzkušenějším za volantem modelu Porsche 911 je Christian Ried.
8 Star Motorsports
#90 Ferrari 458 Italia GT2
Frankie Montecalvo, Gianluca Roda, Paolo Ruberti
V jezdeckém složení stáje 8 Star Motorsports překvapivě chybí její majitel Enzo Potolicchio a co víc, v Le Mans se pravděpodobně neobjeví ani v roli týmového šéfa – podle některých zdrojů shání peníze, podle jiných mu cestu do Evropy překazily jisté problémy s americkým vízem.
Aston Martin Racing
#95 Aston Martin Vantage GTE
Kristian Poulsen, David Heinemeier Hansson. Nicki Thiim
Vysoká startovní čísla tradičně patří stáji Aston Martin Racing. S číslem 95 se představí ryze dánská posádka. Poulsen byl v tomto autě k vidění již loni, tragicky zesnulého Allana Simonsena nahradil Nicki Thiim a třetím členem je David Heinemeier Hansson.
Aston Martin Racing
#98 Aston Martin Vantage GTE
Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Christoffer Nygaard
Podobně jako Aston Martin s číslem 95, i posádka 98 patří k favoritům závodu. Paul Dalla Lana je sice zařazen do skupiny gentlemanských závodníků, ale zkušeností má víc, než leckterý profesionální jezdec. Z pětadevadesátky přestoupil Christoffer Nygaard a posledním do party je zkušený Pedro Lamy.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS