KT motosport na rakouském Red Bull Ringu: Petr Mandelík 3x zlatý

KT motosport na rakouském Red Bull Ringu: Petr Mandelík 3x zlatý

Po úvodu na maďarském okruhu Hungaroring se vyznavači okruhového závodění o víkendu přesunuli na rakouský nedávno  rekonstruovaný okruh Red Bull Rng.

Marek Fried si v Brně (opět s plameny) dojel pro titul
Dalším přihlášeným týmem do ESET V4 Cupu je brněnský tým KT Motorsport
Maťo Homola si vyskúšal Slovenský okruhový pohár

Po úvodu na maďarském okruhu Hungaroring se vyznavači okruhového závodění o víkendu přesunuli na rakouský nedávno  rekonstruovaný okruh Red Bull Rng. Brněnský tým KT motosport, který se pro letošek  přebarvil  jednotně do zelena, chtěl navázat na slušné výsledky z Hungaroringu a nakonec je i překonal.  V roli největší hvězdy se tentokrát představil třikrát zlatý Petr Mandelík, i když i Marek Fried zajel slušně.

V závodech sprintů dvoulitrů je situace poslední roky podobná. Lotusy brněnského týmu obvykle nedávají nikomu  ze soupeřů šanci. A tak to dopadlo i tentokrát v podhůří Alp. Změnou bylo jen to, že Petr Mandelík zvítězil před svým týmovým kolegou Markem Friedem (oba Lotus Exige). Za nimi pak dojel bronzový domácí  jezdec René Martinek ( Honda Civic). Marek musel zastavit na trati kvůli zaseknutému plynovému pedálu, ale podařilo se muproblém rychle spravit a mohl pokračovat a navíc  to ještě stihl, jako druhý nejrychlejší. Dojel se ztrátou 18 sec na svého šťastného kolegu.

Ve sprintu  ve třídě nad 2000 ccm startovalo 17 vozů a mezi nimi podruhé Marek Fried se čtyřlitrem. Vyrážel  ze sedmého místa za třemi Mercedesy a třemi Porsche. Skvělým startem se ale dostal na čtvrté místo, ale opět se mu v zatáčce zasekl plynový pedál a po průjezdu kačírkem se propadl z vybojované pozice  o pár míst dozadu. Po návratu na trať pokračoval parádní jízdou a opět se dostal do boje o dobré umístění. Výsledkem bylo nakonec druhé místo v rámci MČR a tím první bedna pro Evoru. „Počasí nebylo podle našich představ, protože ani nekáplo, všechny jízdy se jely na suchu,“ zmínil Markův dědeček Rudolf Fried, který tak zároveň naznačil, že v týmu  raději  přáli  mokrý závod. Zelené dvojici  (Marek a Erora) totiž na Hungaroringu voda vyloženě „sedla“.

Sobotní program  vyvrcholil  podvečerní dvouhodinovkou, ve které však  startovalo  jen 9 vozů, z toho tři ve třídě dvoulitrů, kde startovala i posádka brněnského týmu. Závod rozjížděl Petr Levíček, který vodil vůz v čele třídy s minimální ztrátou na silnější Ginettu Brňana Valáška. Ve stejném stylu závod pokračoval i po vystřídání , kdy za volant usel Petr Mandelík, ale po několika kolech se vůz „dobelhal“ do boxu s prasklou poloosou. „Padlo rozhodnutí tento díl vyměnit a pokračovat.  Během opravy  jsme se propadli až na samý konec startovního pole. Ale po návratu na trať nasadil Mandelík strhující tempo a skvělými časy smazal  dvoukolovou ztrátu a navíc dovezl Lotus Exige na prvním místě ve třídě s náskokem jednoho kola,“ popisuje šéf týmu Tomáš Kusý. Druzí dojeli Poláci Sebastian Kolakowski/Marek Kiwak  (Renault Clio).

V neděli nastoupili do druhého sprintu  do 2000 ccm opět dva vozy, ale v pozměněné sestavě. Petra Mandelíka doplnil Petr Levíček, přičemž  dvojice získala první dvě místa na startu, takže vyrážela  z první řady. Přesněji řečeno, měla vyrážet. Double se ale tentokrát nekonal. Při výjezdu do zaváděcího kola totiž zůstal na roštu Levíček a musel být odtlačen do boxu. Závod pro něj  sklončil ještě před startem a to kvůli  prasklé poloose. Čest týmu pak zachránil Petr Mandelík, který vyhrál systémem start-cíl a který tak pod Alpami získal třetí vítězství ze tří svých startů.

Posledním závodem víkendu, kde tým KT motorsport nasazoval vůz, byl sprint nad 2000 ccm. Zcela suveréně si v něm stejně jako v prvním závodě počínal Jakub Knoll s Mercedesem, který bezpečně zvítězil. Za ním pěkný souboj předváděli Marek Fried s Polákem Lewandowskim a Konopkou (oba Porsche), který v posledním kole Marka předjel a dojel do cíle s náskokem 0.6 sec. Nový vůz tedy opět naznačil, že se s ním bude muset začít počítat.

Výsledek zároveň znamenal opět druhé místo v hodnocení  MČR za vítězným Knollem. Takže vystoupení „zelených“ lze přes jedno odpadnutí kvůli technickému problému hodnotit velmi kladně. Bilance je tři zlaté a jedna stříbrná ve dvoulitrech a další dvě stříbra v MMČR pak mezi nejsilnějšími speciály.

Další body do českého i zónového šampionátu, ale také do ESET cupu, se budou přidělovat v polské Poznani za necelý měsíc..

Výsledky sobotních závodů ESET V4 Cupu na Red Bull Ringu

ESET – 2.000

1. Petr Mandelík – KT Motorsport

2. Marek Fried – KT Motorsport

3. René Martinek – MSC Rottenegg

ESET ENDURANCE

1. Konopka/Konopka – ARC Bratislava

2. Skalický/Kačírek – Duck Racing Team

3. Valášek/Horňák – Racing ADS Team

4. Mandelík/Levíček – KT Motorsport

5. Kolakowski/Kiwak – Bany Motorsport

Výsledky nedělních závodů na Red Bull Ringu:

SPRINT – 2.000

1. Petr Mandelík – KT Motorsport

2. Zoran Poglajen – AK Lamko

3. Rene Martinek – MSC Rottengg

PR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0