Po dvou závodech United SportsCar Championship mají všichni okolo tohoto nového seriálu rozporuplné pocity. Negativa převyšují pozitiva a to je pro ve
Po dvou závodech United SportsCar Championship mají všichni okolo tohoto nového seriálu rozporuplné pocity. Negativa převyšují pozitiva a to je pro vedení série problém, obzvlášť když negativa jsou zpravidla lidem více na očích. Třetí závod šampionátu hostí městský okruh v Long Beach a snad se IMSA poučila z předchozích chyb a předvede profesionální práci, která v Daytoně a zejména v Sebringu tak pokulhávala.
Negativní zprávy se šíří rychleji než ty pozitivní, proto se v poslední době mluví jen o tom, jak komisaři udělují pochybné, nebo zcela mylné penalizace, jak jsou žluté fáze nepochopitelně dlouhé a vyrovnání DP a P2 nefunguje zcela podle představ.
Chtělo by se říct, že stominutový závod v Long Beach bude klidnější, jenže betonovými svodidly lemovaná úzká trať bude možná na incidenty bohatší než předchozích 36 hodin závodů v Daytoně a Sebringu.
Každopádně nezbývá než doufat, že IMSA si z předchozích chyb vzala ponaučení a stejně tak učinili i závodníci. V Long Beach se představí jen kategorie P a GTLM, tudíž startovní pole je výrazně chudší. K vidění bude rovných 21 vozů.
Na trati Long Beach, jejíž existenci zachránil Mario Andretti vítězstvím v F1 roce 1977, se bude prohánět jedenáct prototypů a poprvé v roce bude rozložení sil mezi P2 a DP téměř vyrovnané. Ze zástupců prototypů P2 figurují na startovní listině Extreme Speed Motorsport s dvojicí modelů HPD, po dvou vozech má i (nekonkurenceschopná) Mazda a svůj Morgan-Nissan nasadí francouzské seskupení OAK Racing. Týmy Action Express, Marsh Racing a Spirit of Daytona přivezou své Corvette DP, Ganassi Racing a Michael Shank Racing budou spoléhat na prototypy Riley s motorem Ford EcoBoost. Otazníkem je stáj Wayne Taylor Racing, která má zítra oznámit velkou novinku, týkající se svého prototypu.
V kategorii GTLM uvidíme tradičných deset vozů. S vavříny z předchozích dvou závodů přijíždí do Kalifornie tovární tým Porsche a je jasné, co je o nadcházejícím víkendu jejich cílem. Z Porsche 911 nastoupí i stáj Falken Tire. Německou vlajku bude držet i tým Rahal Letterman Racing s dvojicí BMW Z4 a posledním evropským automobilem je Ferrari 458 týmu Risi Competizione. Na jeden závod, za odstaveného Mattea Malucelliho za incident v Sebringu, se partnerem Giancarla Fisichelli stal místní závodník Dane Cameron. Samozřejmě nesmíme zapomenout na domácí rivaly, Corvette Racing a SRT Viper.
Víkend v Long Beach startuje pátečními tréninky a kvalifikací a vrcholí sobotním závodem v 3:10 SLEČ.
Startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS