První ve třídě, první absolutně a jako bonus nejrychlejší kolo v závodě. Týmu RTR Projects se první start ve vytrvalostním závodě 9h Le Brno vydařil n
První ve třídě, první absolutně a jako bonus nejrychlejší kolo v závodě. Týmu RTR Projects se první start ve vytrvalostním závodě 9h Le Brno vydařil nad očekávání.
Původně měl být start v závodě 9h LeBrno 2013 spíš prověrkou a tréninkem. Tým RTR Projects chtěl konečně udělat přítrž teoretickým spekulacím a dohadům jak obstojí KTM X-Bow ve vytrvalostním závodě, a jak si s ním budou rozumět jezdci a mechanici. Taky bylo potřeba vyzkoušet strategické počty a spolupráci s tým BP Autosport.
A výsledek? Zhruba po třech hodinách ježdění bylo jasné, že z testování se stává závod. Vítězství ve třídě jsme brali jako povinnost, boj o absolutní prventví nás ale zaměstnával všechny. A když se po 5,5 hodinách ježdění odehrál strhujícící souboj o první místo přímo na trati mezi naším X-Bow a konkurenčním BMW M3, bylo jasné, že tady půjde o víc. Jezdili jsme sice rychlejší časy, ale zase jsme museli častěji tankovat. Byla to souboj na trati, v boxech i u benzínky. Jasno bylo teprve pět minut před ukončením závodu…
„Seděl jsem v autě a moc dobře věděl, že v nádrži nejsou víc jak tři litry benzínu,“ řekl po závodě Tomáš Miniberger. „Ale protože jsme měli dvě kola náskok, tak i kdyby jsem někde zůstal stát, tak konkurenční bavorák už ty dvě kola náskok nemohl dohnat. Ale nakonec jsme projeli na výpary i ten cíl.“
Takže mise víc než splněna. Ukázalo se, že X-Bow i s přeplňovaným motorem vydrží závodní zátěž devítihodinového závodu. Nemůžeme se tedy dočkat homologované verze s pětiválcovým motorem pro mezinárodní vytrvalostní závody! Auto fungovalo na sto procent, obavy z přetáčivosti vyřešilo vhodné nastavení a jezdci si na něj velmi rychle a snadno zvykli, byť v něm Michal Vítek i Jan Červenka seděli poprvé. Marek Rybníček zajel nejrychlejší kolo závodu a snadno dostával auto až na limit. „Ani jednou jsme neskončili v kačírku, hodiny byli jen jedny, a celý závod jsme zvládli na jedné sadě pneumatik,“ pochvaluje si Tomáš Miniberger. „Potvrdilo se, že s drobnými úpravami vydrží i motor, i když jsme ho ani jednou nevypli, tak i díky oleji LQM 10W60 vydrželo turbo i motor vysokou zátěž. Ale hlavně, podařilo se nám sestavit tým, který má ve vytrvalostních závodech velký potenciál. Vyrovnaný a spolehlivý jezdecký tým perfektně doplňuje manažerské a servisní zázemí. Nejvíc si ale cením pohodové a přátelské atmosféry, který v týmu panuje. V tomto duchu ho chceme dále jezdecky rozšiřovat.“
Poděkování patří samozřejměi mechanikům a servisnímu zázemí bruntálské firmy BP Autosport v čele s Martinem Šípkem a Karlem Knopem, děkujeme i všem fanouškům na facebooku i přímo na závodním okruhu. A speciální poděkování si samozřejmě zaslouží naši sponzoři!
Další vytrvalostní závod na okruzích čeká tým RTR Projects v květnu a nebude to nic jiného než 24h Slovakiaring. A pozor, bude tady představeno i nové závodní auto 🙂 Vrcholem účasti ve vytrvalostních závodech pak bude jednoznačně 24h v Barceloně!
PS: Ale další závody jsou už teď o víkendu – offroad maraton ve Šiklově Mlýně, jedeme s Wildcatem a ještě pořád hledáme spolujezdce i do druhého auta! Máte zájem svézt se na vítězné vlně?
COMMENTS