Na start generálky před slavným Le Mans se v závodě WEC Spa-Francorchamps postaví 30 vozů. Toyota bude v převaze, nasadí třetí prototyp, přišla ale o
Na start generálky před slavným Le Mans se v závodě WEC Spa-Francorchamps postaví 30 vozů. Toyota bude v převaze, nasadí třetí prototyp, přišla ale o José-Maríu Lópeze.
Po dramatickém úvodním podniku sezony ve Spa míří startovní pole WEC na další ikonický okruh, v sobotu se pojede šestihodinovka ve Spa-Francorchamps.
Předběžná startovní listina ZDE (ještě před změnou u toyoty)
Toyota pojala tento závodu skutečně jako generálku na Le Mans, proto na rozdíl od hlavního rivala Porsche nasadí třetí auto. V týmu japonské automobilky ale muselo dojít ještě k jiné, neplánované změně. José-María López se stále plně nezotavil z poranění dvou obratlů, které utrpěl v Silverstone. Ve voze se startovním číslem 7 pojedou jen Mike Conway a Kamuj Kobajaši.
“Jsem velmi zklamán, že tento víkend přijdu o závod, protože jsem se na jízdu v Toyotě TS050 Hybrid ve Spa moc těšil. Cítím se vcelku fit, ale shodli jsme se, že nesmím riskovat. Prioritou je být absolutně zdravý v Le Mans,” uvedl smutný López.
Rivalové z boxů porsche chtějí odvetu za porážku v Silverstone. Navíc pro Němce Andrého Lotterera je to svým způsobem domácí závod, protože vyrůstal v Belgii.
“Spa je pro mě tak trochu domácí podnik. Od tří let jsem vyrůstal v blízkosti trati a pak jsem v tomto areálu závodil na motokárách. Je to jeden z nejkrásnějších okruhů na světě,” svěřil se Lotterer se svými pocity.
I když ve Spa se bude hodně laborovat s aerodynamikou, pro týmy zůstává tím hlavním příprava na 24H Le Mans. Jinak se ale na 7004 m dlouhém a velmi rychlém okruhu hodně sází na čistou brutální sílu.
Startovní rošt elitní třídy LMP1 doplní ByKolles Racing Team, jenž se bude muset vypořádat hlavně s mizernou spolehlivostí svého speciálu.
Ve třídě LMP2 se prezentuje 11 prototypů s jednotnými motory Gibson včetně “návštěvy” z ELMS – vozu Tockwith Motorsports, v němž pojede také indický expilot F1 Karun Chandhok.
Na startu nesmí chybět ani francouzský všeuměl Romain Dumas. Loňský šampion WEC, účastník Rallye Dakar a také Rallye Monte Carla pojede ve voze obhájců prvenství z této třídy, týmu Signatech Alpine.
Dva výše zmiňovaní piloti nejsou zdaleka jedinými slavnými jmény. Extrémně vyrovnaná třída láká také hvězdy jako Nejson Piquet jr., Nicolas Prost, Bruno Senna, Jeán-Eric Vergne, Alex Lynn či Oliver Jarvis.
Boje ve třídě LM GTE Pro jsou letos o to lítější, že se premiérově jede o titul mistrů světa. Ve Spa se o důležité body poperou čtyři tovární týmy po dvou vozech. Ford přijíždí do Belgie posílený vítězství ze Silverstonu, naopak ferrari bude chtít svému dlouholetému rivalovi oplatit britskou porážku.
No a piloti porsche a aston martinu nebudou tomuto souboji chtít jen tak nečinně přihlížet. Navíc kromě fordu všechny tři konkurenční značky ve Spa v klání WEC už někdy vyhrály.
Ani v LMGTE Am není zapomenut finiš britského závodu. Týmy Aston Martin Racing a Spirit of Race budou chtít nováčkovi z Clearwater Racing „osladit“ porážku z posledního kola.
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Že budou postrádat José-Maríu Lópeze? Škoda pro Lopéze, avšak dobře pro vývoj šampionátu. Alespoň to trochu rozhází celkovou tabulku hodnocení jezdců. Alespoň v tabulce bude méně míst, kde se o stejný počet bodů budou poněkud rozpačitě dělit tři piloti.