Předposlední podnik super sezóny FIA WEC 2018/19 na belgickém okruhu Spa-Francorchamps provázelo naprosto šílené počasí. Pouhých šest hodin v Ardenác
Předposlední podnik super sezóny FIA WEC 2018/19 na belgickém okruhu Spa-Francorchamps provázelo naprosto šílené počasí. Pouhých šest hodin v Ardenách stačilo, aby se vystřídalo slunce, déšť i sníh. Toyota si ovšem dokázala se vším poradit a japonská automobilka slaví titul.
Šestihodinový závod v belgickém Spa byl zastaven už po prvních 25 minutách, kdy slunečné počasí vystřídalo husté sněžení. Po restartu ovšem postihly vedoucí vůz #7 Toyota Gazoo Racing problémy s jedním ze senzorů a prototyp TS050 Hybrid musel na 10 minut zamířit do garáže. Vedení převzal Fernando Alonso za volantem sesterské osmičky
Proměnlivé počasí ovlivnilo i celý zbytek závodu, který nakonec musel být kvůli hustému dešti zkrácen o 14 minut. Nic z toho ovšem nezastavilo novou Toyotu ve vedení a osmička s Fernandem Alonsem, Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou oslavila své čtvrté vítězství v super sezóně.
Na celkovém druhém místě dojela posádka #3 Rebellion Racing ve složení Thomas Laurent, Gustavo Menezes a Mathias Beche. Třetí dokončil prototyp číslo 11 v barvách SMP Racing s Mikajlem Alešinem, Vitalijem Petrovem a Stoffelem Vandoornem.
Posádka druhé Toyoty se mezitím skvěle poprala se stíhací jízdou a trojice Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José Maria Lopez obsadila šesté místo se ztrátou 4 kol na vítěze. A díky tomuto výsledku může Toyota Gazoo Racing slavit týmový titul ve třídě LMP1.

Mezi prototypy LMP2 si vůbec první vítězství ve WEC připsala posádka #31 DragonSpeed ve složení Roberto González, Pastor Maldonado a Anthony Davidson. Americký tým dokázal o 14 sekund porazit zkušenou konkurenci z vozu #26 G-Drive Racing a jezdci Jean-Éric Vergne, Roman Rusinov a Job Van Uitert.
Kategorie GTE Pro již tradičně nabízí dechberoucí a dramatické souboje od startu až do posledních metrů a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Souboje přerušily jen červené vlajky a výjezdy Safety Caru. Pro vítězství si dojeli Alex Lynn a Maxime Martin z posádky číslo 97 továrního týmu Aston Martin Racing.
Do bojů o vítězství se zapojilo všech pět automobilek a Martin o výhře pro Aston Martin rozhodl svým manévrem na Davida Rigona z týmu AF Corse v zatáčce Pouhon. Rigon a James Calado z vozu Ferrari číslo 71 se nakonec museli spokojit pouze s druhým místem.
Ve třídě GTE Am slaví vítězství vůz Porsche 911 RSR v barvách #77 Dempsey-Proton Racing s Mattem Campbellem, Christianem Riedem a Riccardem Perou. Se ztrátou pouhých pět sekund si pro druhé místo dojeli za volantem vozu Aston Martin Charlie Eastwood, Salih Yoluc a Euan Hankey z posádky #90 TF Sport.
Super sezónu FIA WEC 2018/19 čeká už jen velké finále, a to v podobě nejslavnějšího vytrvalostního závodu 24h Le Mans. Ten je naplánovaný na víkend 15. a 16. června, kde se rozhodne o konečném pořadí v šampionátech a Fernanda Alonsa čeká rozlučka se šampionátem WEC.

COMMENTS