Švýcarská stáj Rebellion Racing se ze zisku celkového třetího a čtvrtého místa v šestihodinovce ve Spa neradovala dlouho. Jen několik hodin po skončen
Švýcarská stáj Rebellion Racing se ze zisku celkového třetího a čtvrtého místa v šestihodinovce ve Spa neradovala dlouho. Jen několik hodin po skončení úvodního podniku super sezóny FIA WEC 2018/19 byl totiž diskvalifikován jejich vůz číslo 1, který v Belgii dokončil právě na třetím místě.
Posádka ve složení André Lotterer, Neel Jani a Bruno Senna zaostala za vítěznou Toyotu s číslem 8 o dvě kola, ale na tom se podepsaly problémy ve druhé polovině závodu. Prototyp Rebellion #1 musel dvakrát neplánově do boxů kvůli porouchanému přenosu dat z vozu.
Po závodě, když už se zdálo, že je po problémech, jim plány na oslavu pódia překazili komisaři. Ukázalo se totiž, že prototyp s číslem 1 měl příliš opotřebovanou desku na podlaze vozu, a to přesně o 1,2 milimetrů více než dovolují pravidla. To znamená diskvalifikaci.
Týmu Rebellion Racing zůstává možnost odvolání, ale je otázkou, zda to má smysl. Drobnou útěchou může být, že pódium alespoň zůstává v rámci týmu. Na třetí místo se posouvá sesterský vůz číslo 3 s posádkou Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes.
Potíže s pravidly potkaly také dodavatele pneumatik Michelin, který se stará o 32 z 35 týmů závodících v šampionátu WEC. Dle nových regulí měla francouzská společnosti dodat pneumatiky pro celou super sezónu ještě před prvním závodem. To se však nestalo.
Michelin se omluvil, že výrobní kapacity na takové množství za tak krátkou dobu zkrátka nestačí. Výrobce pneumatik za to obdržel peněžní trest v hodnotě 250 tisíc euro, což činí skoro 6,5 milionů korun a jde o největší peněžní trest v historii šampionátu.
Padesát tisíc euro musí francouzská společnost zaplatit okamžitě, zbytek je odložen do příštího závodu. Je tedy možné, že FIA a ACO dává Michelinu šanci dodat pneumatiky ještě do víkendu v Le Mans a zbylých 200 tisíc euro by pak Francouzům odpustili.
COMMENTS