6h Silverstone – Toyoty na čele, Senna má frakturu kotníku

6h Silverstone – Toyoty na čele, Senna má frakturu kotníku

V pátek proběhly první volné tréninky na nadcházející závod FIA WEC super sezóny 2018/19. Třetím podnikem je 6h Silverstone a dnešní program se bohuže

Bruno Senna by měl letos závodit v Blancpain Sprint Series
Složení McLarenu pro Blancpain Endurance Series je kompletní
Bruno Senna se stal novým jezdcem McLarenu

V pátek proběhly první volné tréninky na nadcházející závod FIA WEC super sezóny 2018/19. Třetím podnikem je 6h Silverstone a dnešní program se bohužel neobešel bez problémů a bez zranění. Smůlu měl Bruno Senna za volantem vozu #1 Rebellion Racing LMP1, který v zatáčce Copse havaroval a ačkoliv z vozu vystoupil po svých, doktoři následně odhalili vlasovou frakturu pravého kotníku.

Pro Brazilce toto znamená, že do šestihodinového závodu na britském okruhu rozhodně nenastoupí. Vůz Rebellionu je sice poškozený, ale dá se očekávat, že ho tým zvládne opravit a Neel Jani a Andre Lotterer si tak budou muset po zbytek víkendu poradit ve dvou.

Oběma úvodním tréninkům dominovala Toyota s vozy TS050 Hybrid. Nejrychleji okruh Silverstone obkroužil vůz číslo 7 zásluhou Jose-Maria Lopeze. Nejblíže jim byly vozy Rebellion Racing a ve druhém tréninky také zrychlily posádky v barvách SMP Racing.

Mezi vozy GTE Pro zatím vše nejlépe vypadá pro posádky Fordu, ale Aston Martin začíná díky změně v BoP také zrychlovat. Skutečnou rychlost však odhalí až sobotní kvalifikace. Poslední příčky profesionální GTE třídy zatím i nadále patří vozům BMW.

2018-Silver-WEC-FP1

2018-Silver-WEC-FP2

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Těch 9 vozů kategorie GTE-Am mě tam ruší. Místo nich bych tam raději viděl prototypy DPi (alespoň na hostování).

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Neruší mě, navíc je to nutný pro chod toho byznysu. Ve třídě GTE-Am jedou právě ti, co neoplývají jezdeckým uměním, ale penězma. Jinými slovy si místo v týmech platí a tím ty týmy udržují při životě. Nemyslím si, že prototypy DPi se někdy objeví v závodech organizovaných ACO. Tyto týmy jsou tak fixovány na USA, že by ani samy nechtěly hostovat, i kdyby jim to bylo teoreticky umožněno…

  • DISQUS: 0