V nedělních večerních hodinách zazněla poměrně překvapivá informace – obě Toyoty TS050 Hybrid byly diskvalifikovány ze třetího závodu super sezóny FIA
V nedělních večerních hodinách zazněla poměrně překvapivá informace – obě Toyoty TS050 Hybrid byly diskvalifikovány ze třetího závodu super sezóny FIA WEC 2018/19, když selhaly při kontrole ohebnosti spodní dřevěné desky na podlaze prototypu.
Vozy japonské automobilky na okruhu Silverstone zcela dominovaly a obsadily první dvě pozice. Vítězství původně získala posádka s číslem 8 ve složení Fernando Alonso, Sebastien Buemi a Kazuki Nakadžima. Sesterská sedmička pak dokončila druhá s posádkou Kamuj Kobajaši, Mike Conway a Jose-Maria Lopez.
Toyota v oficiálním prohlášení uvedla, že u obou vozů došlo během závodu k poškození kvůli novým obrubníkům a že tato část vozů je stejná již od loňského roku a dosud vždy prošla každou kontrolou. Stáj v tuto chvíli zvažuje další kroky, ale komisaři FIA jsou skeptičtí k variantě, že šlo jen o poškození podvozku.
Diskvalifikace je ovšem oficiální a tak vítězný double přechází do rukou stáje Rebellion. Vítězem závodu je nyní posádka číslo 3 ve složení Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes, která původně skončila třetí se ztrátou čtyř kol na Toyoty LMP1.
Na druhou příčku se posunul Rebellion s číslem 1, za jehož volantem se během závodu vystřídala dvojice André Lotterer a Neel Jani. Bruno Senna nestartoval vzhledem ke zranění, které si přivodil během havárie v pátečním tréninku.
Pódium kompletuje posádka #17 SMP Racing ve složení Stéphane Sarrazin a Egor Orudzhev.
Poprvé tak od Spa v roce 2012 zvítězil v celkové klasifikaci nehybridní vůz a vůbec poprvé v moderní historii WEC slaví zisk nejcennější trofeje privátní tým.
Toyota ovšem není jediná, diskvalifikace se dočkala také posádka #91 Porsche GT Team ve třídě GTE Pro, kvůli ilegální světlé výšce vozu. Díky tomu se na druhé místo v této třídě posouvá #67 Ford Chip Ganassi Team UK s Andym Priaulxem a Harry Tincknellem a na třetí #92 Porsche GT Team s Michaelem Christensenem a Kévinem Estrem.
COMMENTS
Komisaři ACO potřebovali čelit letošní jednotvárnosti šampionátu, proto přistoupili k diskvalifikaci nejlepšího týmu v poli. Na základě bagatelního a sporného přestupku Toyoty se rozhodli nudný šampionát trochu “zdramatizovat.”
Kdyby ještě závodilo Porsche 919, a kdyby mělo převahu v šampionátu, hledal by se za každou cenu důvod k diskvalifikaci Porsche, přičemž u Toyoty by se přimhouřilo oko.