Čtvrtý podnik letošní super sezóny FIA WEC 2018/19 je za námi. Šestihodinový závod pod japonskou horou Fuji opět přinesl dominantní double domácí Toyo
Čtvrtý podnik letošní super sezóny FIA WEC 2018/19 je za námi. Šestihodinový závod pod japonskou horou Fuji opět přinesl dominantní double domácí Toyoty ve třídě LMP1. Mezi vozy GTE Pro si prvenství vyjela posádka #92 Porsche GT Team.
Hned úvodní hodina závodu přinesla drama a Safety Car kvůli delaminaci pravé zadní pneumatiky vozu Ferrari v barvách MR Racing třídy GTE Am. Toho využil Jenson Button, který posunul vůz #11 SMP Racing do vedení závodu, zatímco obě Toyoty zamířily do boxů.
Následně přišel o jeden z vozů tým Rebellion Racing z LMP1, když Gustavo Menezes ztratil nad svým prototypem R13 Gibson kontrolu a havaroval do bariéry. Na trati v tu dobu panovaly těžké podmínky, trať zrovna začala osychat a někteří jezdci, včetně Menezese, zariskovali nasazením slicků.
Domácí Toyota si mezitím pokračovala ve své strategii. Vůz číslo 8 s Fernandem Alonsem, Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou se i nadále držel čela závodu, zatímco sesterská sedmička, která startovala z posledního místa, se díky snahám Kamuje Kobajašiho, Mika Conwaye a Jose Maria Lopéze brzy přidala.
V polovině závodu se ale do čela dostala právě sedmička, která si vedení dokázala udržet až do konce. Z posledního místa až k vítězství, tak by se dal popsat výkon posádky #7 Toyota Gazoo Racing, která udržela náskok 11 a půl vteřiny před vozem číslo 8. Japonská automobilka tak slaví na domácí půdě velkolepý double v LMP1.
Na celkové třetí příčce a zároveň třetí ve třídě LMP1 dokončil vůz #1 Rebellion Racing ve složení Andre Lotterer, Neel Jani a Bruno Senna se ztrátou čtyř kol na Toyoty. Jenson Button se za volantem #11 SMP Racing do bojů o pódium nakonec nezapojil a s Mikhailem Alešinem a Vitalijem Petrovem kvůli problémům s alternátorem dokončili až čtvrtí.
Ve třídě LMP2 potvrdil formu tým Jackie Chan DC Racing když posádky #37 (Jazeman Jaafar, Weiron Tan, Nabil Jeffri) a #38 (Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry, Stéphane Richelmi) obsadily první dvě příčky. Třetí dokončil #36 Signatech Alpine Matmut ve složení Nicolas Lapierre, André Negrao a Pierre Thiriet.
Kevin Estre a Michael Christensen mezitím dokázali získat skvělé vítězství pro vůz #92 Porsche GT Team ve třídě GTE Pro, a to o pouhých 12 sekund před #82 BMW Team MTEK s Antoniem Felixem da Costou a Tomem Blomqvistem. Ti se v první polovině závodu dokonce drželi i na vedoucí příčce.
Pódium GTE Pro uzavřel Ford, a to posádka s číslem 67 ve složení Andy Priaulx a Harry Tincknell. Chvíli to vypadalo, že do pódia promluví také posádka #71 AF Corse se Samem Birdem a Davide Rigonem, avšak poškozené zavěšení po kontaktu s jedním z prototypů LMP2 znamenalo propad na samý chvost.
Porsche slavilo i ve třídě GTE Am. Posádka #56 Team Project 1 získala své vůbec první vítězství ve složení Joerg Bergmeister, Patrick Lindsey a Egidio Perfetti. Druhý dokončil vůz Dempsey-Proton Racing s číslem 88 (Matteo Cairoli, Giorgio Roda a domácí Satoši Hošino) a třetí TF Sport s číslem 90 (Charlie Eastwood, Salih Yoluc, Jonathan Adam).
Super seźona FIA WEC 2018/19 pokračuje za měsíc, a to 18. listopadu dalším šestihodinovým závodem v Asii. Tentokrát na závodníky čeká vytrvalostní výzva v podobě čínského okruhu v Šanghaji. A to bude také poslední závod v roce 2018.
COMMENTS