24h Spa: Co je nového?

24h Spa: Co je nového?

Už příští víkend je na programu jeden z největších vytrvalostních závodů na světě - Total 24 Hours of Spa. Jak bývá zvykem, i před letošním závodem do

Nissan se ho zbavil, po Reipovi nyní sáhl Bentley
24h Spa: ISR Racing a Scuderia Praha proti zbytku světa
Blancpain Endurance: Kvalifikaci vyhrál Frijns v barvách Audi WRT

Už příští víkend je na programu jeden z největších vytrvalostních závodů na světě – Total 24 Hours of Spa. Jak bývá zvykem, i před letošním závodem doznaly sportovní předpisy menší, či větší změny. Ty nejdůležitější jsou shrnuty v následujícím článku.

V minulosti se vyhlašovala každá třída samostatně. Letos tomu tak bude samozřejmě opět tak, ale vůbec poprvé bude platit absolutní klasifikace, což znamená, že pokud nějaká PRO-AM posádka dokončí závod v TOP3, půjde na pódium s jezdci třídy PRO.

Vrací se tzv. “národní třída” pro vozy mimo specifikaci GT3. Tyto vozy budou označeny zeleným startovním číslem.

Bude vyhlášen minimální čas pro pit stop. Všechny zastávky v boxech, během kterých se bude dotankovávat a měnit více než jedna pneumatika, budou časově omezeny. Minimální čas pro zastávku v boxech bude zveřejněn před závodem.

Poněkud zvláštní novinkou je tzv. technický pit stop. To znamená, že všechny vozy musí během prvních 22 hodin zajet jednou do boxů, kde stráví 5 minut. Důvodem je údajně vyrovnanost pole.

V superpoli budou vozy vyjíždět z boxů po minutě. Loni to bylo po 15 sekundách.

Safety Car se vrací k původnímu systému jednoho vozu. Před samotnou safety car fází může dojít k tzv. “full course yellow”, kdy všechny vozy na trati zpomalí.

Změn se dočkala třída PRO-AM. Jezdecké sestavy jezdců Platinum-Gold-Silver-Bronze už nejsou povoleny. Pokud bude čtyřčlenná posádka, mohou být profi jezdci pouze dva, pokud tříčlenná bude PRO jezdec pouze jeden. V posádce se dvěma profi jezdci (platinum a zlatý), bronzoví jezdci musí strávit za volantem minimálně 8 hodin. V případě jednoho profíka se čas zkracuje na šest hodin.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0