Posádka #8 Toyota Gazoo Racing ovládla závod 24h Le Mans potřetí v řadě, a to i přes dramatickou poslední hodinu, kdy na trať musel vyjet i Safety Car
Posádka #8 Toyota Gazoo Racing ovládla závod 24h Le Mans potřetí v řadě, a to i přes dramatickou poslední hodinu, kdy na trať musel vyjet i Safety Car.
Letošní závod 24h Le Mans nabídl drama až do samotného konce. Když už se zdálo, že by se vše mohlo dojet v relativním poklidu, začala divoká poslední hodina závodu. Nejprve měl v boxech problémy Louis Delétraz s vozem #3 Rebellion Racing. Mechanici ho dokonce na chvíli odtlačili do garáže, čímž se posádka propadla na čtvrté místo za druhou Toyotu.
Poté došlo ke dvěma haváriím. Nejprve do bariéry narazil Lucas Légeret za volantem #99 Dempsey-Proton Racing z GTE Am a poté James Allen s prototypem LMP2 v barvách #39 SO24-HAS By Graff. Aby toho nebylo málo, tak další drama přidal vůz #26 G-Drive Racing, který potřeboval opravit a posádka tak přišla o pódium.
Po nehodách museli maršálové opravit bariéry a na trať tak vyjel Safety Car. Závod byl restartován, když do konce zbývalo lehce přes 20 minut. V kategorii GTE Am se mezitím sjelo startovní pole a po restartu tak došlo k tvrdému souboji o 2. až 4. místo mezi posádkami #77 Dempsey-Proton Racing, #83 AF Corse a #29 Team Project 1.
Po 387 kolech proťal cílovou pásku jako první Kazuki Nakadžima a společně se Sébastienem Buemim a Brendonem Hartleym tak získali pro vůz #8 Toyota Gazoo Racing již třetí vítězství v Le Mans v řadě. Není snad lepší způsob derniéry pro prototyp Toyota TS050 – Hybrid.
Se ztrátou 5 kol dojela na druhém místě posádka #1 Rebellion Racing ve složení Bruno Senna, Norman Nato a Gustavo Menezes. Po skvělé stíhací jízdě může být alespoň menší cenou útěchy pro Toyotu s číslem 7 třetí místo. Sedmička jela ve složení Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José Maria López.
V kategorii LMP2 slaví vítězství United Autosport, a to zásluhou skvělého výkonu vozu číslo 22 řízeného Philem Hansonem, Filipem Albuquerquem a Paulem di Restou.
Britská stáj dojela s náskokem 33 sekund na #38 JOTA Sport s Anthonem Davidsonem, Antóniem Félixem da Costou a Robertem Gonzalezem. Na třetím místě pak dokončila domácí francouzská posádka #31 Panis Racing ve složení Nicolas Jamin, Julien Canal a Matthieu Vaxiviere.
Ve třídě GTE Pro dokázal Alexander Lynn vše dotáhnout do vítězného konce a Aston Martin Racing tak slaví vítězství své posádky číslo 97. Lynna v ní doplnili Maxime Martin a Harry Tincknell.
O minutu a půl později projelo cílem Ferrari v barvách AF Corse s číslem 51. James Calado, Alessandro Pier Guidi a Daniel Serra si tak připsali druhé místo a pódium doplnil druhý Aston Martin s číslem 95 ve složení Nicki Thiim, Marco Sorensen a Richard Westbrook.
Vůz Aston Martin dokončil na prvním místě také ve třídě GTE Am, a to posádka #90 TF Sport ve složení Charlie Eastwood, Salih Yoluc a Jonny Adam. Po dramatických posledních kolech nakonec pódium vybojovaly vozy #77 Dempsey-Proton Racing (Matt Campbell, Christian Ried a Riccardo Pera) a #83 AF Corse (Nicklas Nielsen, Francois Perrodo a Emmanuel Collard).
Skvělý výsledek ale je třeba ocenit také v případě týmu IDEC Sport. Přes havárii v tréninku, vynechání kvalifikace a následném povinném startu z boxů se ztrátou jednoho kola dokázala posádka vozu #28 ve složení Paul Lafargue, Paul-Loup Chatin a Richard Bradley dojet na 6. místě ve třídě LMP2.
V této kategorii také jela jedna z kompletně ženských posádek. Vůz #50 Richard Mille Racing Team dojel po skvělém výkonu Tatiany Calderon, Sophie Flörsch a Beitske Visser na 9. místě ve své třídě.
Druhá čistě dámská posádka nastoupila ve třídě GTE Am s vozem Ferrari 488 GTE Evo v barvách #85 Iron Lynx. Manuela Gostner, Rahal Frey a Michelle Gatting dokázaly rovněž obsadit v cíli 9. příčku ve své kategorii.
COMMENTS