Velké vyvrcholení letošní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans přišlo až v poslední hodině závodu. Toyotě se ani letos nevyhnuly technické problémy a při
Velké vyvrcholení letošní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans přišlo až v poslední hodině závodu. Toyotě se ani letos nevyhnuly technické problémy a připravily vedoucí Toyotu číslo 7 o vítězství. Z toho se nakonec raduje posádka sesterského vozu číslo 8, která zároveň získala titul v super sezóně FIA WEC 2018/19.
Toyota opět zapůsobila jako magnet na drama, když hodinu před koncem závodu postihl vedoucí posádku problém se senzory. Ten hlásil defekt pneumatiky a vedoucí vůz s číslem 7 musel zamířit dvakrát do boxů hned dvakrát. Díky tomu se do vedení mezitím posunula druhá Toyota se startovním číslem 8.
Kazuki Nakadžima odjel celkem 385 kol a ačkoli většinu z nich strávil vůz #8 Toyota Gazoo Racing na druhém místě, tak v neděli po 15. hodině projel cílem jako první. Vítězná posádka, tvořená Nakadžimou, Sébastienem Buemim a Fernandem Alonsem, si připsala druhé vítězství v Le Mans v řadě.
Toyota si připsala další vítězství v Le Mans ve stylu 1-2. Sesterský vůz číslo 7 s Mikem Conwayem, Kamujem Kobajašim a José Mariou Lopézem dokončil na druhém místě s náskokem několika kol na #11 SMP Racing. S tím závodila pod ruskou vlajkou trojice zkušených jezdců Vitalij Petrov, Mikajl Alešin a Stoffel Vandoorne.
Ve třídě LMP2 bylo rozhodnuto od chvíle, kdy se objevily problémy na voze #26 G-Drive Racing. Tím se otevřela cesta posádce #36 Signatech Alpine Matmut a trojice Nicolas Lapierre, André Negrao a Pierre Thiriet dokázala s prototypem Alpine A470 – Gibson v Le Mans zvítězit podruhé v řadě.
Na pódiu druhé nejvyšší kategorie dokončily také posádky #38 Jackie Chan DC Racing s Ho-Pin Tungem, Stéphanem Richelmim a Gabrielem Aubrym a vůz #28 TDS Racing se sestavou Francois Perrodo, Matthieu Vaxiviere a Loic Duval.
Slovenská posádka ARC Bratislava závod nedokončila. Za tým ve třídě LMP2 nastoupili Miroslav Konopka, Henning Enqvist a Konstantin Terešenko.

Závěrečné drama se vyhnulo třídě GTE Pro, která ale nabídla skvělé a napínavé momenty po celé Le Mans. Vítězství slaví #51 AF Corse s posádkou Alessandro Pier Guidi, James Calado a Daniel Serra za volantem továrního vozu Ferrari 488 GTE EVO. Přesně na 70. výročí prvního vítězství Ferrari v Le Mans.
Druhé a třetí místo si připsaly posádky Porsche. Tou lépe umístěnou je vůz 91 trojice Richard Lietz, Gianmaria Bruni a Frédéric Makowiecki. Na třetím místě dovezli Porsche 911 RSR jezdci Patrick Pilet, Earl Bamber a Nick Tandy s číslem 93.
V GTE Am to měla vedoucí posádka vozu #85 Keating Motorsports se soukromým Ford GT těžké. Drama ještě přitvrdila následná penalizace pro americkou stáj. Ta ale nakonec dokázala ve své třídě zvítězila, a to díky skvělému výkonu trojice Ben Keating, Jeroen Bleekemolen a Felipe Fraga.
Na druhém místě dokončil vůz #56 Team Project 1 s trojicí Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey, Egidio Perfetti a třetí #84 JMW Motorsport s Jeffreyem Segalem, Rodrigem Baptistou a Weiem Luem.
Dámská posádka švýcarské stáje Kessel Racing, která závodila s vozem Ferrari 488 GTE číslo 83, dokončila ve třídě GTE Am na 11. místě. Za volantem se střídaly Manuela Gostner, Rahel Frey a Michelle Gatting.
COMMENTS
Za mě spokojenost, protěžované Porsche nic nevyhrálo. Toyoty č.7 mi bylo líto stejně tak jako Corvetty č.64 kterou sestřelil nepozorný číňan od Dempsyho. Kéž by všechny Fordy byli stejný držáky jako ty v Le Mans. BMW fail, posledním úspěšným “bávem” byla Z4, sázka na mastodonty M6 a M8 nevyšla. Aston odsřelilo BOP po vyhrané kvalifikaci.
Fordy jsou držáky, a nejen ty, co jezdí v Le Mans. Mám 16 let starého Focuse a nikomu ho nedám, protože je to i po těch letech špička ve své kategorii z hlediska jízdních vlastností, kvality zpracování a designu. Nová auta nejsou lepší. Vývoj může jít v dobách úpadku i pozadu…