24h Le Mans – Toyota konečně slaví vítězství

24h Le Mans – Toyota konečně slaví vítězství

Šestaosmdesátý ročník nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě je u konce. Toyota konečně dotáhla svůj velký projekt do slavného konce a slaví ví

Toyota a Porsche vévodí finální klasifikaci FIA WEC 2018/19
Porsche odhalilo speciální zbarvení
Risi Competizione oznámilo posádku pro Le Mans

Šestaosmdesátý ročník nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě je u konce. Toyota konečně dotáhla svůj velký projekt do slavného konce a slaví vítězství v letošním závodě 24h Le Mans. Ve vítězné posádce byl i Fernando Alonso, který je tak jen krok od zisku vysněného „triple crown“.

Toyota to neměla v posledních hodinách lehké. V jednu chvíli se všem zatajil dech, když Kamuj Kobajaši nezajel do boxů a kvůli nedostatku paliva musel s vozem číslo 7 obkroužit celé kolo rychlostí 80 km/h. Naštěstí se za tím neskrýval žádný problém a obě Toyota mohly v poklidu a ve formaci zamířit k vysněnému cíli.

Posádka #8 Toyota Gazoo Racing ujela na okruhu de la Sarthe celkem 388 kol a ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Fernando Alonso slaví své premiérové vítězství v Le Mans. Japonská stáj se po dlouhých letech plných smůly konečně dočkala.

Na druhém místě je na pódiu doplnila sesterská Toyota číslo 7 ve složení Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José-María López. Třetí místo bral vůz #3 Rebellion Racing, který se tak stal nejlepším nehybridním prototypem LMP1, a to ve složení Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes.

Na čtvrtém místě pak dojel druhý Rebellion Racing s číslem 1. Zbytek třídy LMP1 už pak ovlivnilo velké množství technických problémů a vysoká úmrtnost. Například SMP Racing rozhodně počítal s lepším výsledkem než dvojitým odstoupením, což překazilo plány i Jensonu Buttonovi.

Fantastický výkon předvedl tým G-Drive Racing s posádkou číslo 26 ve složení Roman Rusinov, Andrea Pizzitola a Jean-Éric Vergne, která dnes byla neporazitelná. Na druhém místě dokončil vůz #36 Signatech Alpine Matmut, se kterým jel i Nicolas Lapierre. Ten se musí ve třídě LMP2 poprvé vyrovnat s porážkou.

Až na pátém místě dojel vůz #32 United Autosports, který řídil Juan Pablo Montoya, další adept na „triple crown”.

Mezi vozy GTE Pro nakonec po 344 kolech slaví double tým Porsche GT, a to s posádkami, které nastoupily do Le Mans v historických zbarveních. Vítězství bralo číslo 92, tzv. „růžové prase“ s Michaelem Christensenem, Kevinem Estrem a Laurensem Vanthoorem za volantem.

Druhá příčka připadla na modrobílé Porsche s číslem 91, s tím jel mimo jiné i Frédéric Makowiecki, kterého v posledních hodinách vyšetřovali za agresivní obranný manévr na Sébastiena Bourdaise. Ten pomohl dostat vůz #68 Ford Chip Ganassi Team USA na třetí příčku.

Stáj herce Patricka Dempseyho si nakonec dojela pro vítězství ve třídě GTE Am zásluhou posádky číslo 77 ve složení Matt Campbell, Christian Ried a Julien Andlauer. Druhé místo nakonec bral vůz #54 Spirit of Race, se kterým závodil i Giancarlo Fisichella. Na třetí příčku se po chybě Lucy Stolze propad #85 Keating Motorsports.

LMP1-24h

LMP2-24h

GTEPro-24h

GTEAm-24h

Le Mans 2018 Výsledky

COMMENTS

WORDPRESS: 9
  • comment-avatar

    asi nejnudnější Le Mans,co jsem viděl,ale gratuluji vítězům!Doufám,že ňekdy to Bop zmizí.Teď nemohu říct,že Porsche má nejlepší GT,jen měli asi nejlepší BoP.

  • comment-avatar
    milan 7 years ago

    FIA a ACO mají splněno, ušili BoP tak že vyhráli ti co měli. Lobbistům Toyoty a Porsche je třeba pogratulovat, převaha těchto dvou značek byla neotřesitelná.

  • comment-avatar

    Přesně pánové. FIA ,ACO a SRO je největší sebranka která ničí motorsport. Tihle pánové určují kdo zvítězí v Le Mans. Ještě mi bylo líto posádky vozů č.7 která musela přepustit pozici . V GTE by BoP nemělo být vůbec. Jsou to továrny tak jaké BoP?

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Pánové, nebuďte profesionálními zpátečníky za každou cenu. Dnešní motorsport se prostě bez BoP neobejde. Jak jinak chcete srovnat atmosferický dvanáctiválec se šestiválcovým biturbem, aby mělo smysl závodit? To jinak než přes BoP nejde. Druhá a poslední cesta je obdoba cupovýho závodění – jednotná technika pro všechny (v tomto případě něco jako LMP2 či LMP3).

    • comment-avatar
      milan 7 years ago

      Jasně že bez BoP to nejde, ale vyjma Fordu to vypadalo že ostatní jedou se zataženou ruční brzdnou a to po kvalifikaci ještě narychlo čarovali s váhou aut. Aston má nové auto ale ani Corvette nebo Ferrari evidentně nestíhali. Stačilo sledovat souboj Bourdaise s Makowieckim, dotáhnul ho, opakovaně na brzdy předjel ale Porsche prostě stačilo přidat plyn a bylo zpět.

    • comment-avatar
      A. Novák 7 years ago

      To je bohužel vlastnost BoP. Vždy bude někdo zvýhodněn na úkor jiného. Proto se taky čaruje furt s něčím – jednou s hmotností, pak s restriktorem, jindy s objemem nádrže… Teď bylo zvýhodněno Porsche, pro příští závod se BoP překope a zvýhodněn bude někdo jiný. Udělat to tak, aby všichni měli naprosto rovnocenný šance na všech okruzích seriálu, prakticky nelze.

  • comment-avatar

    a proč by měli mít všichni rovnocené šance?Představuji si fotbalistu,který je dobrý se závažím na noze,hokejistu s kratší hokejkou,skokana na lyžích s maličkyma lyžema … Kdo je dobrý,má prostě větší šance.Výškou nákladů to neomlouvejme,Ferrari,Ford a ostatní z GTE do toho určitě nenastrkají míň prachů,když je tam BoP.U soukromníků to možná nějký význam má,ale pro továrny?

  • comment-avatar

    V GT Open Series se z BoP nečaruje každý závod. To jen SRO a ACO manipuluje že závody . BoP není špatné v GT3 ale GTE nedává smysl když to jsou továrny. Neustále vyvíjejí vůz tak je srovnávat je blbost.

    • comment-avatar
      A. Novák 7 years ago

      Bohužel se mýlíte. Je to stejný princip u aut GT3 i GTE. Obojí vycházejí ze silničních verzí. Továrny v tom nehrají roli. Pokud postavíte Porsche 911, který má výchozí parametry 520 koní na 1430 kg, proti Ferrari 488 (670 koní/1370 kg), tak prostě bez BoP nemá smysl závodit. Tam vám nepomůže ani neustálý vývoj za miliardu…

  • DISQUS: 0