24h Le Mans – Pomalé nedělní ráno a problémy Rebellionu

24h Le Mans – Pomalé nedělní ráno a problémy Rebellionu

Dopolední část závodu 24h Le Mans se nesla ve znamení pomalého tempa. Velké havárie a také oprava kanálu si vyžádala neutralizaci závodu, který se pom

24h Le Mans – Skvělý úvod pro Toyotu, Rebellion ale bojuje
Frustrace v GTE Pro a dodatečný trest pro Fordy
24h Le Mans – Pozávodní reakce Aston Martin Racing

Dopolední část závodu 24h Le Mans se nesla ve znamení pomalého tempa. Velké havárie a také oprava kanálu si vyžádala neutralizaci závodu, který se pomalu chýlí k velkému závěru.

První nehoda přišla už brzo ráno v podání #10 DragonSpeed LMP1. Ben Hanley ztratil kontrolu nad vozem BR Engineering BR1 Gibson v zatáčkách Porsche a tvrdě narazil do bariéry. Vážné poškození vozu znamenalo odstoupení ze závodu, jezdec z místa nehody odešel po svých.

O další velkou havárii se postaral Paul di Resta v barvách #22 United Autosports, opět v zatáčkách Porsche. Šlo opravdu o nepříjemně vyhlížející havárii, kdy bývalý pilot Formule 1 narazil v podstatě čelně do zdi. Naštěstí ani jemu se nic nestalo.

Poté následovala také oprava kanálu, takže Safety Car musel na trati zůstat poměrně dlouho. A i když se poté vedení závodu rozhodlo bezpečnostní vůz odvolat, i nadále ještě dlouhou dobu platily zpomalovací zóny.

Ráno potkaly problémy také dvojici vozů Rebellion Racing Rebellion R13 Gibson, které musely být zatlačeny do garáže a ztratily téměř deset minut. Na jejich umístění to sice nic nezměnilo, ale Toyota se nyní těší náskoku přes deset kol.

Japonská stáj ovšem obdržela další penalizaci stop & go za nedodržení rychlosti v pomalých zónách, a tentokrát pro oba vozy. Ty se již opět pohybují v těsné blízkosti a kombinace pitstopů, Safety Carů a zpomalovacích zón se postarala o to, že se vedení mezi nimi opět prohazovalo.

V tuto chvíli vede Toyota #8 se 319 koly na kontě a s Fernandem Alonsem za volantem. Druhou příčku drží José María López se sesterskou sedmičkou. Na třetím a čtvrtém místě jsou vozy Rebellionu číslo 1 a 3.

Se ztrátou 15 kol na vedoucí Toyotu drží vedení ve třídě LMP2 i nadále #26 G-Drive Racing, který má hned dvě kola náskok na druhý Signatech Alpine Matmut číslo 36. Původně druhý #23 Panis Barthez Competition se propadl dozadu.

Mezi vozy GTE Pro i nadále drží vedení „růžové prase“ Porsche číslo 92, ale o druhé místo svádí těsnou bitvu modrobílé Porsche #91 s Frédéricem Makowieckim a dva Fordy číslo 68 a 67, řízené Andym Priaulxem a Sébastienem Bourdaisem.

Nadějný závod pro BMW ve třídě GTE Pro se již zcela rozpadl po nehodě #82 BMW Team MTEK, když Alexander Sims ztratil nad svým vozem kontrolu v zatáčkách Porsche a musel ze závodu odstoupit.

Třída GTE Am zůstává beze změn s vozem #77 Dempsey-Proton Racing ve vedení o půl minuty před #85 Keating Motorsports. 20 hodin letošního závodu 24h Le Mans je již odjeto a poslední 4 hodiny zbývají do konce.

LMP1 20h

LMP2 20h

GTE Pro 20h

GTE Am 20h

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0