24h Le Mans – Noc si našla své oběti, Toyoty stále vedou

24h Le Mans – Noc si našla své oběti, Toyoty stále vedou

Noční část letošní čtyřiadvacetihodinovky Le Mans si již tradičně našla několik obětí. Žádnou z nich ovšem není Toyota a pro japonský tým tak jedinou

Stevens míří do ELMS, s vozem LMP2 nastoupí i v Le Mans
Problémy Manoru nekončí, vozům Ginetta navíc chybí rychlost
Ogier pokukuje po odchodu z WRC po Le Mans

Noční část letošní čtyřiadvacetihodinovky Le Mans si již tradičně našla několik obětí. Žádnou z nich ovšem není Toyota a pro japonský tým tak jedinou nepříjemností zatím zůstává penalizace stop & go pro vůz osmičku. Tým SMP Racing mezitím přišel o veškeré naděje po odstoupení vozu číslo 17.

Matevos Izaakyjan nezvládl svůj prototyp BR Engineering BR1 AER číslo 17 v zatáčkách Porsche a tvrdě narazil do bariéry. Po více než půl hodiny se snažil vrátit na trať, ale kvůli plamenům musel přeci jen odstoupit.

Pro SMP Racing tak v LMP1 zůstává pouze vůz číslo 11, se kterým jezdí také Jenson Button, tato posádka má ale velkou ztrátu. Tím se otevřela cesta Rebellion Racingu a jejich posádce s číslem 3, která si tak pohodlně drží celkovou třetí příčku.

Vedoucí Toyoty už mezitím nejedou pospolu. Vůz #8 Toyota TS050 Hybrid obdržel minutovou stop & go penalizaci za příliš rychlou jízdu v pomalé zóně a na vedoucí sesterskou sedmičku tak narostla ztráta na dvě minuty. Fernando Alonso a Kazuki Nakadžima však zvládli svůj noční stint skvěle a ztráta klesla pod deset sekund.

G-Drive Racing i nadále kraluje třídě LMP2, nyní je za volantem vozu s číslem 26 opět Jean-Éric Vergne a pokračuje ve skvělém tempu. Na druhém místě se drží #23 Panis Barthez Competition před #36 Signatech Alpine Matmut.

Trable potkaly i vozy GTE. Na BMW M8 GTE s číslem 81 museli mechanici řešit potíže s tlumiči a bohužel pro posádku mechanici doplnili palivo ve chvíli, kdy ještě neměli, což vyústilo v penalizaci. Problémy se dotkly také Porsche 911 RSR s číslem 93, kde bylo potřeba vyměnit alternátor.

Ve vedení v GTE Pro je tak Porsche ve zbarvení „růžového prasete“ s číslem 92 s náskokem jednoho kola na druhé Porsche s historickým zbarvením a číslem 91. Třetí příčku drží #68 Ford Chip Ganassi Team USA, v tuto chvíli se Sébastienem Bourdaisem za volantem.

A na závěr třída GTE Am, která pokračuje beze změn. Tedy #77 Dempsey-Proton Racing ve vedení s náskokem jednoho kola na #85 Keating Motorsports. Takový je stav po 14 hodinách, do konce letošního závodu 24h Le Mans zbývá 10 hodin.

LMP1 14h

GTE Pro 14h

GTE Am 14h

Klasifikace LM24 14h

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0