GTE-PRO: Vrcholný souboj je očekáván mezi automobilkami v GTE-Pro. Počet závodních speciálů, jejichž silniční verze lze potkat v běžném provozu, stoup
GTE-PRO: Vrcholný souboj je očekáván mezi automobilkami v GTE-Pro. Počet závodních speciálů, jejichž silniční verze lze potkat v běžném provozu, stoupl v letošním roce na 14 a všichni přijíždějí do Le Mans s jediným cílem – zvítězit.
Italská stáj AF Corse má letos nakročeno k titulu ve FIA WEC. Nebýt technických problémů, odnesla by si z úvodních dvou závodů double. Takhle má na kontě „jen“ dvě výhry s jedním doublem. Červené vozy Ferrari 488 GTE jsou velmi rychlé a zatím šampionátu vévodí. Konkurence v Le Mans bude nesmírně silná, nicméně posádka Gianmaria Bruni, James Calado a Alessandro Pier Guidi nehodlá nikomu ustupovat. Stejného ražení jsou i týmoví kolegové, kteří vyhráli úvodní dvě šestihodinovky. Davida Rigona a Sama Birda doplní v Le Mans Andrea Bertolini.
Třetí Ferrari 488 GTE má kořeny v USA. Z Ameriky totiž dorazí stáj Risi Competizione, která působí v seriálu IMSA. Dvojice Giancarlo Fisichella a Toni Vilander patří ke zkušeným veteránům a v Le Mans je doplní Mattheo Malucelli, kterého mohli fanoušci vidět například i v Brně.
Hřmotné žluté Corvetty jsou tradičním, nesmírně důležitým, doplňkem francouzského závodu. Americká stáj působí v domácím šampionátu, ovšem Le Mans je součástí jejich DNA. Navíc letos budou Oliver Gavin, Tommy Milner a Jordan Taylor obhajovat loňské vítězství. Naopak Jan Magnussen a Antonio Garcia budou doufat ve větší štěstí než v roce 2015. Tehdy totiž kvůli havárii do závodu vůbec nenastoupili. Loni s nimi chvíli jezdil Ryan Briscoe, který se pro rok 2016 přesunul k Fordu, takže třetím mužem do party bude Taylorův starší bratr Ricky.
Ford přivezl doslova armádu vozů. Kromě britského týmu, působící ve FIA WEC, dorazí i americká odnož z IMSA. Chip Ganassi, který působení Fordu zaštiťuje, tak bude spoléhat na čtyři Fordy GT. Nejpočetnější závodní tým v jedné kategorii má jasný cíl, přivézt Fordu po téměř padesáti letech další skalp z Le Mans. Britské uskupení hájí Olivier Pla, Stefan Mucke, Billy Johnson a Marino Franchitti, Andy Priaulx, Harry Tincknell. Z USA dorazí Joey Hand, Dirk Muller, Sebastien Bourdais a Ryan Briscoe, Richard Westbrook a Scott Dixon.
Porsche omezilo tovární podporu ve FIA WEC na jeden vůz týmu Dempsey Proton Racing. Dvojici Richard Lietz a Michael Christensen se však zatím příliš nedaří a po devátém a čtvrtém místě v předchozích závodech doufají v lepší umístění. Pomoct jim v tom má třetí člen Philipp Eng.
Postavit jediné Porsche proti přesile konkurenčních automobilek a doufat ve výhru by bylo bláznovství. Proto z USA dorazí týmová posila v podobě dalších dvou vozů s velmi silnou posádkou. S číslem 91 na kapotě pojedou Patrick Pilet, Kevin Estre a loňský celkový vítěz Le Mans Nick Tandy. V sesterském voze se představí Frederic Makowiecki, Jörg Bergmeister a Tandyho kolega z roku 2015 Earl Bamber.
Nejvyšší startovní číslo v GTE-Pro má Aston Martin. Britská stáj má letošní výsledky jako na houpačce. V první závodě dojel jeden Aston na třetím místě a druhý odstoupil. V dalším podniku se situace prohodila a třetí místo vybojoval druhý Aston Martin, zatímco ten první závod nedokončil. V Le Mans budou chtít skončit na lepším než třetím místě, ať už to bude posádka Nicki Thiim, Marco Sorensen, Darren Turner nebo Richie Stanaway, Fernando Rees, Jonny Adam.
COMMENTS