Český tým Scuderia Praha obhájil své loňské vítězství z Epilogu. Ve čtyřiadvacetihodinovce na brněnském okruhu doslova deklasoval svou konkurenci a zv
Český tým Scuderia Praha obhájil své loňské vítězství z Epilogu. Ve čtyřiadvacetihodinovce na brněnském okruhu doslova deklasoval svou konkurenci a zvítězil s náskokem 38 kol.
Čtveřice Král, Písařík, Kox a Onslow-Cole tak získala pro pražský tým vůbec první vítězství v letošní sezoně 24H Series. V úvodu závodu se s českým Ferrari přetahovala o vedení v závodě trojice Caldarelli-Ineichen-Amstuz s Lamborghini týmu Grasser Racing. Zelenému stroji však v noci vystavila stopku porucha alternátoru. Proti Scuderii Praha tak od toho okamžiku stál pouze čas. Česko-nizozemsko-anglická posádka však všechny nástrahy dlouhého závodu zvládla a v cíli se radovala z vítězství.
Obrovskou ztrátu 38 kol měl na druhém místě švýcarský tým Hofor Racing, pro jehož Mercedes-Benz SLS GT3 to byl poslední závod. Kuriozní situace nastala na třetím místě. Tým RPD Racing sice šachovnicovou vlajku nespatřil, ale ani to nezabránilo zisku senzační bronzové příčky. Problém nastal asi deset minut před cílem, kdy do boxů přijelo Ferrari s číslem 444 s poškozeným zavěšením pravého předního kola. V té době už však měla slovenská skvadra dostatečný náskok a nejenže získala třetí místo absolutně, ale především i vítězství ve třídě SP2.
Stupně vítězů v této třídě vybojovala i posádka kolem Tomáše Engeho týmu True Racing. Upravené KTM X-BOW GT4 bralo třetí místo ve třídě SP2. Pro tým RTR Projects byl čtyřiadvacetihodinový Epilog doslova nahoru-dolů. Po dvanácti hodinách, kdy se tento závod bodoval, bylo černo-oranžové KTM na prvním místě třídy SP3. To znamenalo i celkové třetí místo v hodnocení této třídy. Po šestnácti hodinách se posádka Miniberger-Pavlovec-Janiš-Skalický-Kwolek dokonce vyhoupla až na třetí místo absolutně, ze kterého však vinou porouchané převodovky a výměnou poloosy spadli na konečné 16. místo absolutně a páté ve třídě SP3.
Cíl závodu bohužel nespatřil Milan Kodídek s Porsche týmu MSG Motorsport a podobně na tom byl i další český zástupce, tým Válek Autosport.
Ačkoliv se může zdát, že se týmy 24H Series uloží k dlouhému zimnímu spánku, tak to v žádném případě není pravda. Tradiční první okruhový závod nové sezony 24H Dubai odstartuje “již” za 88 dní.
COMMENTS
Moc gratuluju vítězům, byli všichni velmi dobří a vítězství skončilo v jejich rukách naprosto právem. Tým Jiřího Písaříka ukázal, že umí vyhrávat s velkým náskokem. Udělali jste nám kluci velkou radost.
Koukám že Grasser pustil za volant nějaký C team. Sláva vítezům, čest poraženým. Pro Scuderii by ale měl být měřítkem Blancpain Endurance nikoli nějaký sranda mač ve formě epilogu.
Andrea Caldarelli bojuje v Japonsku o titul Super GT a Rolf Ineichen stanul letos několikrát na stupních vítězů v ADAC GT. Jestli je tohle C tým, tak koho byste tam chtěl? Vettela? Ricciarda? Hamiltona? 😀
Ó vy vtipálků, takže z jezdců které za team startují v Blancpain a ADAC se v posádce objevil jeden člověk. Real Madrid také občas potřebuje nechat proběhnout lavičku, na druhou stranu můžeme být rádi že se “kolečko polámalo”, jinak by se nekonal oslavný článek.
Je zajímavé, že C tým zajel nejrychlejší kolo závodu.
Byl jsem se podívat na prvních zhruba 6 hodin, bylo to pěkné, jen lidí mohlo snad přijít trochu víc, jiná první česká 24 už nebude…Jen mě zarazilo odstoupení favorizované R8 pro explozi motoru již po 5 kolech, škoda, mohlo to být ještě zajímavější…