Seriál 24H Series by Creventic čeká předposlední závod letošní sezóny. Pohledem českého fanouška je zcela jistě nejdůležitější až ten poslední - 12ti
Seriál 24H Series by Creventic čeká předposlední závod letošní sezóny. Pohledem českého fanouška je zcela jistě nejdůležitější až ten poslední – 12ti hodinový Epilog, který se na Masarykově Automotodromu uskuteční o prvním říjnovém víkendu, nicméně před tímto podnikem se pole jezdců zastaví ještě na Circuit de Barcelona, kde si to 75 startujících posádek rozdá v boji o body v letošní poslední 24-hodinovce.
Zisk trofeje Fermí Vélez bude v letošním roce obhajovat český tým Scuderia Praha, který sází na osvědčené Ferrari 458 Italia GT 3 a stejně osvědčené kvarteto jezdců Peter Kox, Matteo Malucelli, Jiří Písařík a Jaromír Jiřík.
Posádka rudého Ferrari, které bude v poli jako jediné to však nebude mít vůbec snadné. Nejde o to, že je třeba úspěšně dokončit 24-hodinový závod, ale také je třeba obstát v konkurenci dalších deseti vozů specifikace GT3. Z těch nejsilnějších posádek jmenujme třeba tým Hariho Proczyka HP Racing, BMW Z4 týmu Walkenhorst-Motorsport, britský RAM Racing a nebo třeba také rakouský HB Racing.
V kategorii SP2 pak svůj velký boj svede také slovenský tým ARC Bratislava, do jehož Porsche bude usedat velice silná slovenská squadra Miro Konopka, Maťo Konopka, Zdeno Mikuláško a Miroslav Horňák.
Na roštu závodu, jenž bude odstartován v sobotu v poledne nebude scházet ani jezdec týmu RTR Projects Sergei Paulavets, jenž se stejně jako při posledním závodě na Paul Ricard dohodl na startu u týmu Hofor Kuepper. Připoměňme, že posádka ve složení Bernd Küpper, Martin Kroll, Sergej Paulaves, Chantal Kroll a Ronny Tobler, se před dvěma měsíci radovala z vítězství ve třídě A5 na francouzském Paul Ricard.
Povídání s Miroslavem Konopkou:
Čeká Vás druhý letošní závod ve 24H Series. Start na Paul Ricard nevyšel zcela podle představ. Co vše se od té doby změnilo?
„Pro tým ARC je to druhý závod, já osobně jsem startoval ve všech letošních závodech. Od závodu ve Francii se toho moc nezměnilo. Jedinou změnou je to, že posádku rozšířil Miro Horňák.“
Ve vaší třídě SP2 bude startovat celkem 11 posádek. Máte nějaký přehled o konkurenci? Koho vidíte jako největší soupeře?
SP2 je nejvíce obsazená třída. Jsou tam tři nové Lamborghini Huracan a stejně tak i tři australské Fordy V8. Všechny tyto auta mají motor s objemem přes pět litrů, takže to bude určitě velký boj. Věřím, že naše posádka je vyrovnaná a tak doufám, že nás tentokráte nikdo netrefí. Nejvíce se obávám právě těch Australanů, kteří jsou známí svou nevybíravou jízdou.
S jakým výsledkem budete v neděli odpoledne spokojen?
Pokud by se nám podařilo probojovat na pódium v naší třídě, to by bylo opravdu výborné.
Fakta loňského závodu:
Časový harmonogram
Pátek 4. září
16:30–17:30 Free practice 24H BARCELONA
18:00–18:45 Qualifying 1 (Classes SP2, 997 and A6)
19:00–19:45 Qualifying 2 (All classes, except SP2, 997 and A6)
20:45–22:15 Night practice
Sobota 5. září
12:00 Start 24H BARCELONA
Užitečné odkazy:
Web závodu: http://www.24hseries.com/24h-barcelona/home
Livetiming a stream: http://www.24hseries.com/live
COMMENTS