V Rakousku zvítězil Rosberg

V Rakousku zvítězil Rosberg

Výjezd safety caru v úvodu Velké ceny Rakouska znamenal, že strategie s jednou zastávkou v boxech byla primární volbou drtivé většiny jezdců. Safety c

Evropská F3: V Rakousku se nejlépe dařilo Micku Schumacherovi
Beckhäuser bude ve Formula Regional European Championship pokračovat
Why rent houses should be 1 of the 7 deadly sins

Výjezd safety caru v úvodu Velké ceny Rakouska znamenal, že strategie s jednou zastávkou v boxech byla primární volbou drtivé většiny jezdců. Safety car vyjel po úvodním kole závodu a vozy tak za ním jely pomalu čtyři kola ve chvíli, kdy byly plné
paliva.

Navzdory několika dopoledním kapkám deště, byl závod odjet na suché trati za nízkých teplot vzduchu od 16 do 18 °C a teplota trati se pohybovala mezi 24 a 27 °C. Všichni jezdci s výjimkou Pastora Maldonada, Sergia Pereze, Kimiho Räikkönena a Daniela
Ricciarda startovali na superměkkých pneumatikách P Zero Red, které byly v paték a sobotu zhruba o 0,7 sekundy rychlejší než měkké pneumatiky P Zero Yellow. Protože řada jezdců byla na startu posunuta dozadu kvůli penalizacím a dalším důvodům, sáhly některé týmy ve snaze polepšit si v cíli závodu po alternativních strategiích s dlouhými stinty.

Daniel Ricciardo s Red Bullem odjel na jedné sadě měkkých pneumatik 50 kol a po startu z 18. místa dokončil závod na bodované pozici. Jenson Button s McLarenem, který startoval z posledního místa, rovněž vsadil na alternativní strategii, když ve třetím kole závodu přezul ze superměkkých na měkké pneumatiky, ale odstoupil ze závodu dřív, než tím mohl získat výhodu.

Nico Rosberg v závodě s přehledem zvítězil před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Oba jeli podle stejné strategie superměkké – měkké, v boxech stavěli ve 33., resp. 35. kole. Týmy nyní zůstávají v Rakousku a v úterý a ve středu je čeká závěrečné testování v sezóně, v němž se představí řada třetích jezdců týmů, stejně jako regulérní piloti. Na rozdíl od loňské
sezóny nejsou žádné dny vyhrazeny pro testování pneumatik Pirelli.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Zpočátku jsme si mysleli, že strategie s jedním pit stopem bude dnes pravděpodobnější, a brzký výjezd safety caru z toho udělal jistotu. Navzdory nízkým teplotám, byla výkonnost pneumatik přesně taková, jakou jsme očekávali, a jezdci byli schopni z nich dostat to nejlepší.“

Pravdometr:
Předpovídali jsme, že strategie s jednou zastávkou v boxech bude pro 71 kol dlouhý závod
nejpravděpodobnějším scénářem, a tu si také Nico Rosberg zvolil. Naše předpověď říkala, že
po startu na superměkkých pneumatikách bude nejrychlejší přezout na měkké ve 25 kole. Nico
Rosberg mohl díky brzkému vyjetí safety caru zastavit v boxech ve 33. kole.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0