Podívejte se s námi na nejzajímavější videa z historie dvanáctihodinovky v Bathurstu. A že se toho na Mount Panorama Circuit tedy událo! Vůbec
Podívejte se s námi na nejzajímavější videa z historie dvanáctihodinovky v Bathurstu. A že se toho na Mount Panorama Circuit tedy událo!
Vůbec poprvé se závod 12H Bathurst konal v roce 1991. Vítězná Toyota Supra Turbo ujela 1503,546 km. Milovníci retra pozor, takhle vypadala závěrečná dvouhodinovka.
V roce 1995 se jel na Mount Panoramna čas poslední vytrvalostní závod sportovních vozů, který počtvrté za sebou patřil tovární Mazdě RX-7 s Wankelovým motorem.
Po přestávce se sporťáky do Bathurstu vrátily rovnou na čtyřiadvacetihodinovku. Jela se v letech 2002 a 2003 a oba ročníky vyhráli piloti v Holdenu Monaro 427C.
V dubnu 2004 se vrátila klasická půldenní bitva, která se díky soubojům na malebné trati brzy vrátila na výsluní. A když mluvíme o bitvě, tak skutečně: 12H Bathurst se tradičně rozhoduje až v posledních minutách. Nevěříte? Tak si tedy vezměme poslední tři odjeté ročníky. Roku 2014 si to Ferrari 458 GT3 týmu Maranello Motorsport rozdávalo s Mercedesem-Benz SLS AMG v barvách HTP Motorsport. Hvězda Supercars Craig Lowndes nakonec pro italský vůz ubránil vítězství před dotírajícím Maximilianem Buhkem.
Předloni si premiérový trumf připsal tovární nissan od NISMO. Katsumasa Chiyo využil poslední žluté fáze a pod zelenou vlajkou se probil necelé čtyři minuty před koncem do vedení. Za ním se rozhořel boj o druhou příčku, který pro sebe rozhodl Laurens Vanthoor v audi před Stefanem Mückem s aston martinem. Na Matta Bella a jeho bentley, který ještě pár kol před koncem vedl, zbyla až čtvrtá příčka.
Loňský závod si ještě možná pamatujete. Pro korunu vítěze si dojeli Álvaro Parente, Shane van Gisbergen a Jonathon Webb v McLarenu 650S GT3.
https://www.youtube.com/watch?v=sTMWUoia32I
No a co by to bylo za gétéčkové závody, aby se v nich nebouralo? Na závěr tu máte pět nejhezčích havárií z Mount Panorama Cirucit.
https://www.youtube.com/watch?v=4PJug6_bfpk
Foto: Porsche Presse
COMMENTS