7 aut ve třídě a 53 aut na startu. V Zandvoortu, což je okruh, kde není prostor na chybu, kde se často mění počasí, a kde se událo spoustu velkých bit
7 aut ve třídě a 53 aut na startu. V Zandvoortu, což je okruh, kde není prostor na chybu, kde se často mění počasí, a kde se událo spoustu velkých bitev. A teď tam piloti RTR zkusí uspět v dalším závodě 24h series!
Už je čas… Po dvouměsíční pauze se bude opět závodit! BigGun už je na cestě do Holandska a celý tým je v napjatém očekávání. Zopakujeme první místo z Mugella? Vydrží auto? Obstojí noví piloti?
12hodinovka v Zandvoortu je pro celý tým RTR projects nová velká výzva. „Nikdy jsme tam nezávodili, takže nemáme žádná data. A v týmu máme dva nové jezdce, kteří s autem už sice jezdili v rámci Carbonie Cupu nebo testování, ale tohle pro ně bude premiéra ve velkém závodě,“ říká Tomáš Miniberger, šéf týmu. „Ale nemám strach, že by to nemělo fungovat. Jede osvědčená parta mechaniků, auto je vyladěné, premiéru řazení s pádly pod volantem jsme se rozhodli odložit, aby nás to náhodou nevypeklo, a Zandvoort je trať, která by nám měla sedět. Je technická, s velkou přilnavostí, náročná na jezdce.“
Tým RTR projects se rozhodl nominovat na závod v Zandvoort posádku, ve které pojede Milan Kodídek, který již s Big Gunem závodil v Dubaji. „Moc se těším. Viděl jsem nějaké onboardy a vypadá to na krásnou trať. Někdo říká, že je to malá Nordschleife, tak v tom případě bych se tam měl cítit jako doma,“ libuje si. Doplní ho noví jezdci Tomáš Kwolek a Martin Šípek. Ano, oba dva už znáte. Tomáš Kwolek začínal v Caterham Race Academy jako další piloti RTR a Martin Šípek je šéfem bruntálského BP Autosport, kde se závodní BMW M3 GTR narodilo, a kde se chystá na každý závod. „Zatím jsem jezdil hlavně závody do vrchu, napřed v BMW a pak v placce, a tak tohle pro mě bude nová zkušenost. Bude to trochu nezvyk, starat se o tým i sám o sebe, ale věřím, že rychle najdeme vhodné nastavení auta, a pak že už budeme jen závodit a nebudeme řešit žádný problémy,“ říká Martin Šípek.
Na boxové zdi bude tradičně Karel Knop a v depu zkušení mechanici. Doufejme, že nebudou mít moc práce, a že se Big Gunu bude zamlouvat nové obutí Hankook, které vystřídá značku Dunlop. „Co máma nastudováno, tak na Zandvoortu jsou rychlé i pomalé zatáčky a budeme tedy potřebovat i dobrý mechanický grip,“ hlasí Karel Knop. „A protože máme na nových pneumatikách Hankook najeto přesně nula kilometrů, budeme se na začátku soustředit hlavně na nastavení auta a pak laborovat s živodstností gum. Ale však ono to půjde!“
Podobně jako v Mugelu bude závod odstartován v pátek odpoledne a po třech hodinách bude přerušen, auta odstavena do parc ferme a v sobotu ráno vše vypukne nanovo. Kromě konceptu je stejná i konkurence. Tovární tým Peugeot s modelem 208 GTI byl v Mugellu hodně rychlý, ale zradila ho technika. A teď nasadí do závodu auta rovnou dvě! Další čtyři konkurenční BMW M3 budou taky v plné síle, na pódium se cítí hlavně posádky jedoucí s auty specifikace WTTC.
Připomínáme, že okruh v Zandvoortu byl otevřen v roce 1948 a třicet let se na něm jezdily závody formule 1, aby je pak v novém tisíciletí vystřídala série DTM. Okruh je dlouhý 4, 251 km, je na něm 14 zatáček a protože leží v bezprostřední blízkosti písečných dun, může na začátku závodu povrch hodně klouzat. A protože holanďané milují motorsport, a Zandvoort je jen pětadvacet kilometrů od Amsterdamu, dá se očekávat slušná divácká kulisa.
Takže tradičně… Držte nám palce, budeme to potřebovat.
PR RTR Project
COMMENTS