1000km Nürburgring: Bitva, ve které půjde o vše!

1000km Nürburgring: Bitva, ve které půjde o vše!

Už není na co čekat, jediná taktika je jet naplno a všem ostatním ukázat záda. Jedině tak je šance na titul. Velké finále Blancpain Endurance Series j

Dokument týmu WRT o 24h of Spa: Nikdy se nevzdávej
Neuvěřitelný Rast bere pole position v Baku!
Vozy Audi vybojovaly v Nogaru triple

Už není na co čekat, jediná taktika je jet naplno a všem ostatním ukázat záda. Jedině tak je šance na titul. Velké finále Blancpain Endurance Series je tady! Šestihodinový závod na Nürburgringu rozhodne o letošních šampionech.

Máme za sebou trojici tříhodinových závodů a také legendární čtyřiadvacetihodinovku ve Spa. Všechny čtyři závody byly strhující a navíc měli vždy jiného vítěze. Letošní šampionát Blancpain Endurance Series je prostě natolik našlapaný, že titul může získat prakticky kdokoliv. Tedy, aby bylo jasno, díky odlišnému bodování posledního závodu v Německu, má možnost na titul (alespoň teoretickou) ještě 11 posádek v kategorii PRO.
\"file36952120130728_BES_24hSpa_Start_k0758\"

Nejlépe je na tom prozatím trojice z týmu Kessel Racing Zampieri/Rigon/Ramos, kteří, možná trochu překvapivě, zvítězili hned v úvodním závodě na Monze.  Ve Spa sice získali pouze pět bodů, ale letos má každý bod hodnotu zlata. Navíc posádka rudého Ferrari zajela velmi dobré závody ve Francii a Anglii a díky tomu si drží dvoubodový odstup na další trojici jezdců. 48 bodů v průběhu sezony nasbíral Max Buhk, Christopher Mies a Frank Stippler. Maximilian Buhk je tu jako osamělý jezdec týmu HTP Motorsport. Ve Francii jel totiž s Alonem Dayem a Lucou Ludwigem. Svůj úžasný triumf ve Spa a zisk 38 bodů oslavil s Berndem Schneiderem a Maxem Götzem a právě tato trojice by velmi ráda zopakovala stejný triumf jen 100km od trati ve Spa. Stejně jako Buhk jsou na tom Mies se Stipplerem, kteří normálně tvoří posádku s Edwardem Sandströmem v Audi č. 13 týmu Belgian Audi Club team WRT. Toho však při čtyřiadvacetihodinovce ve Spa nahradil André Lotterer a Švéd tak má mnohem menší šanci na titul než německá dvojice. Na Nürburgringu navíc pojede s Laurensem Vanthoorem a Stéphanem Ortellim. Naopak René Rast nahradí Sandströma ve voze č. 13.
\"file43692520130602_BES_Silverstone_44_e197\"

Dalšími ve frontě na titul jsou Bas Leinders, Yelmer Buurman a Maxime Martin. Posádka belgického týmu Marc VDS má na svém kontě 47 bodů, což ji řadí mezi žhavé kandidáty na titul. Začátek sezony sice belgicko-nizozemské posádce příliš nevyšel, ale ve Francii přišlo veledůležité vítězství. Ve Spa sice stříbrná Z4 nedojela, ale více jak polovinu závodu bojovala o vítězství a díky tomu získala dalších, neméně důležitých 16 bodů. Loni patřili belgické BMW k těm vůbec nejrychlejším na Nürburgringu, ale závod samotný se Leindersovi, Martinovi a Palttalovi příliš nepovedl. Letos je však situace úplně jiná a Buurman, který nahradil na začátku sezony Palttalu, půjde se svými belgickými kolegy vstříc titulu.
\"file16891320130728_BES_24hSpa_03_g024\"

Je velká škoda, že se na Nürburgringu nepředstaví domácí tým Manthey Racing s továrními piloty Porsche Liebem, Lietzem a Pilletem, kteří tak parádně proháněli ve Spa Mercedes týmu HTP. Stejně tak neuvidíme ani tovární tým Aston Martin Racing s Mückem, Sennou a Makowieckim. Všechno má ale svůj důvod a boj o titul v MS ve vytrvalostních závodech FIA WEC je přednější.
\"file39987420130728_BES_24hSpa_84_d0087\"

V boji o titul mezi týmy je situace poněkud jasnější. Čtyři týmy zbyly v boji o nástěnné hodiny značky Blancpain. Na čele se prozatím hřeje belgický tým Marc VDS následován dalším týmem z Belgie-a to Belgian Audi Club team WRT. V těsném závěsu jsou pak týmy Kessel Racing a HTP Motorsport.
\"file43817220130630_BES_PaulRicard_02_g1219\"

Ani v kategorii PRO-AM nemá nikdo nic jisté a i proto nás čeká parádní boj o titul i v této kategorii, který bude především ve znamení bitvy Nissanu s Ferrari. Blíže jsou k vytouženému vítězství jezdci Nissanu. Především pak první vítěz GT Academy Lucas Ordonez, na kterého ztrácí jen 4 body jeho týmový parťák Peter Pyzera. Třetí do party Wolfgang Reip už šanci na titul nemá. Třetí pán na holení, který má nápis Nissan na hrudi, a který chce získat titul, je Alex Buncombe. Ten bude sdílet černý Nissan Nismo GT-R GT3 s Jannem Mardenboroughem a Wolfgangem Schulzhitskiym, kteří však nejedou o jezdecký titul, jako spíš o ten týmový.

\"file31880720130630_BES_PaulRicard_35_g1510\"

Jejich největšími soupeři jsou Niek Hommerson s Louisem Machielsem z týmu AF Corse. K těmto dvěma patří také italská GT legenda Andrea Bertolini, který se však do Německa nevydá. Italskou legendu však nahradí další legendární Ital, a to Fabio Babini, který bude chtít Hommersona s Machielsem a především tým AF Corse dohnat k zisku titulu. Velkou příležitost k zisku titulu má také francouzské duo Henry Hassid a Ludovic Badey. Bez šance nejsou ani jezdci týmů Black Falcon a SMP Racing.
\"file44442720130413_BES_Monza_50_f0495\"

Jediná kategorie, kde už je jasno je kategorie Gentlemen Trophy. Francouzská trojice Beabelique, Blanchemain, Goueslard zvítězila ve třech závodech a hlavně naprosto dominovala ve Spa, kde získala maximální bodové ohodnocení. Tato posádka týmu SOFREV nemá v Blancpain Endurance Series konkurenci a očekává se, že v i Německu bude chtít zvítězit. Jediným týmem, který dokázal francouzské Ferrari porazit byl slovenský tým ARC Bratislava s posádkou Miro Konopka, Ahmad Al Harty. Ti však kromě vítězství na Silverstone bodovali pouze na Monze díky osmému místu, ale i tak mají stále šanci na pódiové umístění. Proti však budou našlapané Ferrari týmů SOFREV, Sport Garage nebo Kessel Racing.
\"file25675520130602_BES_Silverstone_66_f293\"

Nezapomeňte, že závod na 1000km začíná v neděli už v 11:45 a sledovat ho můžete na tomto odkazu. Pro úplnost ještě doplním provizorní startovní listinu, kterou naleznete ZDE.

CZO – Ondřej Laušman
Foto: ©V-IMAGES/Fabre

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Jack24 12 years ago

    Ve třídě GTE-Pro se ve WEC nebojuje o titul mistrů světa – jak autor mylně uvádí – ale o tyto trofeje:
    FIA Endurance Trophy for LMGTE PRO Teams
    World Endurance Cup for GT Drivers

    • comment-avatar
      Ondřej Laušman 12 years ago

      Těší mě, že moje články hltáte jeden za druhým a vždy se snažíte najít tu sebemenší chybičku. To znamená, že to čtete opravdu poctivě. Když už jsme ale tak poctiví, tak se prosím podívejte ještě jednou. Nikde jsem nenapsal, že týmy Manthey nebo AMR bojují o titul mistrů světa, ale že bojují o titul v mistrovství světa FIA WEC. Šibalsky jste napsal, že v GTE Pro se jede o TROFEJE. Ale proč by např. World Endurance Cup for GT Drivers nemohl být označován jako titul, i když je to jen pohár?
      Tedy např. věta: Skvělý Mücke slaví titul, s Turnerem získali pohár ve FIA WEC pro GT jezdce.
      Je to špatně? Ne.

  • DISQUS: 0